Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

53. Sancity 12 LF w Lublinie

infobus
05.05.2011 16:49
Jak już wcześniej informowaliśmy, firma Autosan SA odniosła historyczne zwycięstwa w przetargu ogłoszonym przez miasto Lublin na dostawę 53. autobusów. 20 kwietnia br. miało miejsce podpisanie stosownej umowy pomiędzy spółką Autosan a Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie. Na jej mocy do Lublina przyjadą 53. jednoczłonowe autobusy niskopodłogowe Sancity 12LF Będą one m.in. wyposażone w silniki IVECO spełniające normę emisji spalin Euro 5 i EEV oraz 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Voith. Ich pojemność pasażerska to 102 pasażerów, w tym 34 na wygodnych fotelach pasażerskich firmy Ster. Komfort podróżowania zapewni dodatkowo klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz stanowiska pracy kierowcy. Ułatwieniem dla pasażerów będą z pewnością zamontowane automaty do sprzedaży biletów. Bezpieczeństwo zapewni m.in. wyposażenie w urządzenia służące do monitoringu. Pojazdy zamówione przez ZTM Lublin będą pomalowane zgodnie z kolorystyką stosowaną przez MPK Lublin, podobnie tapicerka siedzeń będzie zgodna z zatwierdzonym przez ZTM wzorem. Zgodnie z harmonogramem dostaw w 2011 roku przekazanych zostanie 20 sztuk autobusów, natomiast ostatni z zakontraktowanych Sancity 12LF dotrze do Lublina w 2013 r. Przypomnijmy, że przetarg był podzielony na dwa zadania. W pierwszym – na dostawę 53 sztuk autobusów niskopodłogowych klasy maxi –wystartowały trzy firmy: Autosan S.A. w konsorcjum z Sobiesławem Zasada i Polskimi Autobusami oferujący model Sancity 12LF;Solaris z doskonale znanym w Lublinie Urbino 12 oraz EvoBus z Mercedes-Benz Conecto LF, który również jest eksploatowany przez MPK Lublin w liczbie 22 sztuk. W drugim zadaniu – na dostawę 27 sztuk autobusów niskopodłogowych klasy mega wystartował Solaris z modelem Urbino 18 i EvoBus z Mercedes-Benz Citaro G. I to właśnie niemiecki producent zwyciężył w tym starciu. Oferta firmy Solaris Bus&Coach S.A. w pierwszym zadaniu na autobusy klasy maxi została odrzucona, a najtańszy okazał się Autosan Sancity 12LF. Sanocki producent zresztą jako jedyny zmieścił się w kwocie przewidzianej na realizacje zamówienia, czyli ponad 46 mln zł brutto.
 Autosan Sancity 12LF w Lublinie. Autor: Jacek ŚwierczyńskiAutosan Sancity 12LF w LublinieWizualizacja Sancity 12LF w lubelskich barwachMPK Lublin sprzedaje minibusy Cacciamali IVECO 65C Urbanino z 2003 r.
Aby klient, a także sami pasażerowie mogli już wcześniej zapoznać się z najnowszym autobusem z Sanoka, do miasta przyjechał na testy jeden egzemplarz demonstracyjnych Sancity 12 LF. Taki sam, jak te zamówione przez Zarząd Transportu Miejskiego. Pojazd rozpoczął kursowanie na linii 2. Testy potrwają do 14 maja. –„Chcemy przede wszystkim zapoznać kierowców z tym modelem –wyjaśnia Andrzej Satke, dyrektor eksploatacyjny Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. –„Nowy autobus będzie jeździł po lubelskich ulicach do 14 maja 2011 r., na liniach 2, 15, 31, 44”–zapowiada Tomasz Siedlecki z Zarządu Transportu Miejskiego. O lubelskim kontrakcie pisaliśmy w InfoBusie tutaj i tutaj. Na koniec warto poinformować, że MPK Lublin szuka chętnych na zakup dwóch używanych minibusów Cacciamali IVECO 65C Urbanino z 2003 r., z przebiegiem 366.077 i 439.613 km. Cena wywoławcza odpowiednio 35.000 i 33.500 zł.