Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

5000 Tourismo II generacji

infobus
15.02.2012 19:34
 2 lutego w Mannheim został oficjalny przekazany 5000. egzemplarz Tourismo II generacji. Przypomnijmy, że te seria zadebiutowała w 2006 r., natomiast cała rodzina Tourismo obecna jest na europejskich rynkach od 1994 r. W tym czasie wyprodukowano aż 17 500 takich pojazdów. Jubileuszowym autokarem okazał się model Tourismo M, który został zakupiony przez niemieckiego przewoźnika Keller. –„Sukces Tourismo to efekt połączenia jakości z atrakcyjną ceną , a także szerokiej gamie wyposażenia dodatkowego, która pozwala na dostosowanie tych autobusów zgodnie z życzeniami klientów”–powiedział podczas konferencji prasowej Roman Biondi, nowy szef autobusowej dywizji Mercedes-Benz. Tą zaletę podkreślił także Hans Keller: -„Możemy dopasować Tourismo do naszych indywidualnych wymagań i potrzeb. Czy to jako wszechstronny autokar do obsługi wycieczek i krótkich wyjazdów , czy luksusowo wyposażony, 5-gwiazdkowy autokar na dalekodystansowe trasy”. I właśnie w takiej luksusowej konfiguracji został zakupiony szacowny jubilat. We wnętrzu autobusu zamontowano 42 topowe siedzenia Travel Star Xtra, a cały tylny rząd siedzeń zajmuje doskonale wyposażona kuchnia. Obejmuje ona m.in. dwie lodówki, każda o pojemności 120 litrów, piekarnik z termoobiegiem do dań gotowych, kuchenkę mikrofalową. podgrzewacz wody do kiełbasek, umywalkę i ekspres do kawy. 5000-tysięczne Tourismo dysponuje również potężnym, 12-litrowym silnikiem OM 457 LA EEV o mocy 315 kW (428 KM). W układzie napędowym zainstalowano 8-biegową skrzynię PowerShift
I na koniec krótka historia szczęśliwego odbiorcy wyjątkowego Tourismo –firma Hauser-Reisen działa od 1948 r. w niemieckim miasteczku Rottweil na południu Niemiec i skupia się na turystyce oraz na …transporcie miejskim. To zarazem biuro podróży, agencja reklamowa i klasyczny lokalny przewoźnik. W swojej flocie posiada 29 autobusów Mercedes-Benz, w tym 13 szt. Tourismo i 16 szt. Citaro.
Uroczyste przekazanie 5000 Tourismo
Doskonałe europejskie wyniki sprzedaży Tourismo potwierdzają także dane z polskiego rynku. Ten autokar przez lata był najczęściej kupowanym autokarem w naszym kraju. Sprzedaż pierwszej generacji O350 stała się fundamentem oferty EvoBus Polska. –„A początek nie był łatwy –wspomina Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz. –Wówczas masowo w naszym kraju sprzedawały się autokary Neoplana, których jeszcze w 2000 r. kupiono ponad 40 szt.! Czas działał jednak na naszą korzyść i już w latach 2001 i 2002 Tourismo sięgnął po swój pierwszy tytuł najlepiej sprzedającego się autokaru na polskim rynku, osiągając udziały w turystycznym segmencie na poziomie 17,2% i 27%. Ponownie wspiął się na szczyt podium w 2004 r. (udział 21,4%) i w 2005 r. (18,1%).”Następnie przyszedł przełomowy rok 2006, ostatni dzwonek dla normy Euro 3 i manualnych tachografów. Mercedes przystąpił wówczas do generacyjnej wymiany serii O350. Dodatkowo zadecydowano, że jego produkcja zostanie w całości przeniesiona do tureckiej fabryki w Hosdere. Tak liczne zmiany odbiły się na sprzedaży i kolejna rynkowa passa Tourismo została przerwana (i Scania zajęła pierwsze miejsce). Zalety nowego Tourismo dały o sobie znać już w 2007 roku. Od tego momentu do 2010 roku ten autokar zdobywał co roku tytuł najlepiej sprzedającego się autobusu turystycznego w Polsce. Tą pozytywną tendencję najlepiej pokazują udziały Mercedesa w turystycznym rynku: rok 2007 –cała rodzina Tourismo osiąga udział 15,9% i minimalnie wyprzedza konkurencję;rok 2008 –jeden z najlepszych w historii branży: Tourismo bierze 21,4% udziału;kryzysowy rok 2009 (kiedy poziom całego rynku idzie w dół) Tourismo bije swój rekord i uzyskuje udział na rekordowym poziomie 29,2%;2010 r. to dalej dobra passa z udziałem 23,2%. I rok 2011 r. (kiedy cały rynek rośnie) Tourismo osiąga 20,1% udziału i po raz pierwszy od lat traci tytuł najlepiej sprzedającego się autobusu na rzecz Van Hool TD921 Altano, który w liczbie 30 szt. został zakupiony przez platformę PolskiBus. A jak pozycja Tourismo będzie wyglądała w 2012 r.? Może być jeszcze gorzej, gdyż plany szkockiego inwestora przewidują zakup kolejnych kilkudziesięciu egzemplarzy Van Hool, a Setra dzięki EURO 2012 także zanotuje rekordowe wyniki w swojej działalności. Ale to minie. I wówczas Tourismo będzie największym faworytem do ponownego zajęcie pozycji lidera w sprzedaży autobusów turystycznych w Polsce.