50 Citaro G C2 dla Wrocławia. MPK odwiedziło fabrykę w Ligny
Wrocław czeka na kolejne nowe Mercedesy. 50 nowych Citaro G C2 dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego jest już w produkcji. Przewoźnik wizytował fabrykę Mercedesa w Ligny i pochwalił się kilko zdjęciami swoich przyszłych nabytków.
Będą nowoczesne, niskopodłogowe, klimatyzowane i bardziej ekologiczne – 50 autobusów Mercedes Citaro G C2 już jesienią wprowadzi do ruchu na wrocławskie ulice MPK. Zakup tych autobusów jest częścią dużego i ambitnego procesu inwestowania w komunikację miejską, ciągłego jej unowocześniania, aby była coraz lepszą alternatywą dla podróżujących samochodami.
Koszt zakupu 50 długich „gwiazd” to 97 342 200 PLN brutto. Jeden Citaro G C2 to zatem koszt 1 582 800 PLN netto. Oczywiście w pakiecie z długą gwarancją.
Nowe pojazdy spełniać będą najsurowszą normę czystości spalin Euro 6 dzięki ekologicznym i bardzo oszczędnym silnikom OM470. Będą wydzielały o 86% mniej cząstek stałych (PM), które odpowiadają za powstawanie szkodliwych dla zdrowia sadz i o 86% mniej tlenków azotu do powietrza, niż starsze autobusy Volvo 7000A i 7700A.
Ponadto, po zakupie tych 50 pojazdów, blisko 90% wszystkich autobusów komunikacji miejskiej we Wrocławiu będzie spełniało minimum normę spalania Euro 5. Mercedesy Citaro G C2 posiadają w standardzie moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym także mniejszą emisję dwutlenku węgla.
Nie tylko nowe Citaro
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W związku z rosnącymi potrzebami komunikacyjnymi, wymuszającymi m.in. wydłużenia i zwiększenia częstotliwości poszczególnych linii, MPK prowadzi przetarg na świadczenie usług w zakresie przewozu osób i bagażu podręcznego w autobusowym transporcie zbiorowym.
Pierwszy zakończył się niepowodzeniem, gdyż MPK nie chciało przystać na oczekiwania cenowe prywatnych przewoźników. Ogłoszono więc nowe postępowanie, w którym poluzowano pewne kwestie, jednak dalej nie gwarantuje osiągnięcia niższych stawek. Pisaliśmy o tym tutaj.
Zadaniem podwykonawcy będzie objęcie między połową stycznia a początkiem kwietnia 2020 r. obsługi pięciu linii autobusowych: 109 (Dworzec Świebodzki – Jarnołtów), 119 (Sołtysowie-Blacharska; tylko w weekendy), 122 (Dworzec Autobusowy – Nowy Dwór (Pętla)), 132 (Kromera – Poczta Polska) oraz 609 (Dworzec Świebodzki – Samotwór-Pałac). Aby obsłużyć te linie, przewoźnik będzie potrzebował łącznie co najmniej 30 autobusów (12 przegubowych i 18 solówek), docelowo fabrycznie nowych. Zainteresowani wrocławskim podwykonawstwem mogą składać swoje oferty do 21 sierpnia.
„