Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

44 autobusy i trolejbusy dla Lublina. „Choiny”

infobus
28.06.2017 12:51

27 czerwca 2017 r. w Ministerstwie Rozwoju została podpisana takżedruga lubelska umowa na dofinansowanie transportu miejskiego z POPW. Projekt „Choiny”obejmuje ona m.in. zakup 44 trolejbusów i autobusów.

Pełna nazwa tego projektu to „Niskoemisyjna sieć komunikacjizbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznegokomunikacji aglomeracyjnej”. W jego ramach planowany jest m.in. zakuptrolejbusów i autobusów (razem 44 pojazdy), w tym:

  • 34 autobusy Euro 6, wtym

– 6 szt. klasy MEGA

– 14 szt. klasy MAXI

  • 10 trolejbusów klasy MEGA

Do tego dochodzi przebudowa ulic oraz rozbudowa systemuinformacji pasażerskiej na przystankach oraz budowa systemu biletu elektronicznegoz montażem stacjonarnych biletomatów na terenie całego miasta.

Lubelski projekt w liczbach

  • Koszt całkowity inwestycji: 174 792 889,89 PLN

  • Kwota dofinansowania: 123 770 000,00 PLN

  • Termin realizacji: 01 lipca 2017 – 31 grudnia 2021

  • liczba zakupionych jednostek taboru pasażerskiego wpublicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej– 44 szt.

  • pojemność zakupionego taboru pasażerskiego w publicznymtransporcie zbiorowym komunikacji miejskiej – 3970 os.

  • całkowita długość nowych lub przebudowanych liniikomunikacji miejskiej – 117,8 km

  • długość nowych lub przebudowanych linii autobusowych – 88,4km

  • długość nowych lub przebudowanych linii trolejbusowych –29,4 km

  • liczba zainstalowanych inteligentnych systemówtransportowych –1szt.

  • długość dróg, na których zainstalowano inteligentne systemytransportowe – 4,23 km

  • długość wybudowanych dróg dla rowerów – 1,98 km

  • liczba wybudowanych obiektów „Parkuj i jedź”– 1szt.

  • liczba miejsc postojowych w obiektach „Parkuj i jedź”– 54 szt.

  • liczba miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych wobiektach „Parkuj i jedź”– 3 szt.

  • długość wybudowanych dróg dla rowerów – 1,98 km

  • liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride”– 1 szt.

  • liczba stanowisk postojowych w obiektach „Bike&Ride”–100 szt.

Cztery projekty

Podsumowując – w ramach POPW Gmina Lublin złożyła w cztery unijneprojekty z zakresu transportu miejskiego:

1. Muzyczna – Poprawa mobilności miejskiej oraz większe wykorzystanieniskoemisyjnego transportu miejskiego – to główny cel inwestycji, na którąGmina Lublin otrzymała 63,8 mln zł . Umowę o dofinansowanie projektu podpisano10 lutego 2017 r. Projekt zakłada także zakup 15 przegubowych trolejbusów oraz powiązanietransportu publicznego z indywidualną komunikacją rowerową, pieszą (tzw.łańcuchy ekomobilności) i samochodową.

2. Aleje Racławickie – Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowegowraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF (15 autobusów itrolejbusów klasy MAXI) – jeszcze bez umowy

3. Grygowa – Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dlaobszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie (21autobusów i trolejbusów) – z umową (27.06.2017)

4. Choiny – Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnejczęści LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacjiaglomeracyjnej (44 autobusy i trolejbusy) – z umową (27.06.2017)

Razem daje to 95 nowoczesnych pojazdów (w tym 55 autobusów i40 trolejbusów), a łączna wartość unijnego dofinansowania do transportowychprojektów Lublina to ponad 350 mln zł

Aktualne postępowania

Przypomnijmy, że Lublin ogłosił już trzy unijne przetargi nazakup taboru w ramach unijnych projektów. to:

  • zakup 15 szt. trolejbusów klasy MEGA w ramach realizacjiprojektu pn. „Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb ZintegrowanegoCentrum Komunikacyjnego dla LOF” (1)

  • zakup autobusów przegubowych 9 szt. w ramach komponentówprojektu unijnego pn. „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowejdla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej wLublinie” (3). Kolejnych 7 autobusów elektrycznych zamówionych zostaniewiosną 2018 r. Do tego dojdzie jeszcze 5 trolejbusów.

  • zakup taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej – 6 szt.autobusów przegubowych(mega) i 8 szt. autobusów jednoczłonowych o długości11,5-12,5 m (MAXI)” w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowejdla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznegokomunikacji aglomeracyjnej” (4). Kolejnych 20 autobusów elektrycznychzamówionych zostanie wiosną 2018 r. Do tego dojdzie jeszcze 10 trolejbusów.

Wszystkie autobusy i trolejbusy dostarczane w ramachogłoszonych przetargów będą fabrycznie nowe, niskopodłogowe, monitorowane,przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jeśli chodzi o parametryautobusów, które będą wyróżniać nowe pojazdy na tle dotychczasowego taboru tobędą one miały m.in.:

– bramki liczenia pasażerów

– możliwość płatności kartą w biletomacie,

– wyposażone będą w cztery podwójne porty USB do ładowaniaurządzeń mobilnych.

Dodatkowo przy wyborze oferty będzie brane pod uwagękryterium wyposażenia autobusu w system paneli fotowoltaicznych, któredoładowują pojazdy i tym samym ograniczają zużycie paliwa.