Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

infobus
19.05.2010 22:47

17 maja Boris Johnson, burmistrz Londynu razem Peterem Hendy, szefem wydziału ds. transportu w Londynie przedstawili ostateczny projekt niskopodłogowego autobusu piętrowego „Neu-Routemaster’. Nowy piętrus będzie miał trzy pary drzwi, dwie klatki schodowe oraz tradycyjne tylne wejście podobne do rampy, umożliwiające pasażerom wsiadanie i wysiadanie nie tylko na przystankach, ale również np. podczas postoju na światłach (hop-on, hop-off service). Oprócz futurystycznego wyglądu, nowy pojazd model ma być również bardziej ekologiczny. Dzięki innowacyjnej technologii napędu autobus będzie zużywał o 40 proc. mniej paliwa niż jego standardowe wersje i aż o 15% mniej niż pojazdy hybrydowe. Pionierska konstrukcji korzysta z lekkich materiałów, a dzięki znacznemu udziałowi szklanych powierzchni wnętrze jest jasne i przestronne.

 „Neu-Routemastery' na ulicy Londynu. Na razie jako wizualizacja.  „Neu-Routemastery' na ulicy Londynu. Na razie jako wizualizacja.

–„Mam nadzieję, że setki tych pojazdów wyjadą na ulice Londynu, a miasta na całym świecie będą nam zazdrościć tego zapierającego dech w piersiach czerwonego symbolu Londynu XXI wieku’ – powiedział Boris Johnson, burmistrz Londynu, który w swojej kampanii wyborczej zarzekał się, że unowocześniony autobus powróci na ulice brytyjskiej stolicy. W 2005 roku zaczęto stopniowo wycofywać z użycia tradycyjne autobusy marki Routemaster, które nie były przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ani przyjazne dla środowiska. Jednak kilka pojazdów nadal jeździ na trasach turystycznych. Przeciwnicy nowego modelu Routemastera podkreślają, że wprowadzenie pierwszych pięciu autobusów będzie kosztowało aż 7,8 mln funtów. Cóż –duma i symbol Londynu nie zna ceny. Wszystkie pojazdy wyprodukuje firma Wrightbus, która obiecuje, że kompletny projekt ma zostać skończony jeszcze w tym roku;pierwszy prototyp ma pojawi się pod koniec przyszłego roku, a produkcyjna seryjna ruszy od początku 2012 roku.