3 zł do wzkm FRPA, czyli Tarcza 3.0 uchwalona
14 maja Sejm w ekspresowym tempie przyjął częścią poprawek Senatudo tzw. Tarczy 3.0, który 15 maja z podpisem prezydent znalazła się już wDzienniku Ustaw.
Najnowszy akt prawny – częściowo dotyczący także autobusów –można znaleźć TUTAJ
Tarcza 3.0
Nowela przewiduje m.in. wsparcie dla transportu autobusowegopoprzez podniesienie z 1 zł do 3 zł maksymalnej dopłaty do jednegowozokilometra., co powinny znacząco podnieść frekwencję w tegorocznym naborze autobusowych tras przeznaczonych do reaktywacji.
Oto interesujący nas zapis:
Art. 39. W ustawie z dnia 16 maja 2019 r. oFunduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej(Dz. U. poz. 1123) w dziale IV po art. 30 dodaje się art. 30a w brzmieniu:
„Art. 30a. 1.Od dnia 1 kwietnia 2020 r. dopłatę, o której mowa w art. 23 ust. 1, ustala sięw kwocie nie wyższej niż 3,00 zł do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użytecznościpublicznej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
2. Kwotędopłaty, o której mowa w ust. 1, stosuje się do dnia 31 grudnia 2020 r.”.
Jak zapowiedziało Ministerstwo Infrastruktury , że dopłata do wozokilometra w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych zostanie podwyższona o 2 zł do końca roku – zarówno dla umów już realizowanych, jak i tych, które dopiero będą zawarte.
Warto jednak zwrócić uwagę na ograniczenie „podwyżki” tylko do końca roku2020 i utrzymanie pozostałych, dotychczasowych zasad, które obowiązują przy dofinansowaniu reaktywowanychpołączeń autobusowych z FunduszuRozwoju Przewozów Autobusowych
„