27 eCitaro będzie jeździć w Aachen
Mercedes realizuje dostawę eCitaro do Aachen. Łącznie przewoźnik ASEAG odbierze 27 całkowicie elektrycznych, niskopodłogowych i zeroemisyjnych autobusów miejskich. Pierwsze siedem eCitaro zostało przekazanych 29 października.
„ASEAG będzie dalej stopniowo rozszerzać swoją flotę elektrycznych autobusów i mam nadzieję, że znów obdarzy zaufaniem Mercedesa.” – mówił Rüdiger Kappel, kierownik sprzedaży w Mercedes-Benz Buses Germany.
eCitaro dla Aache to dwudrzwiowe kontrukcje. Są wyposażone w wysokiej jakości napęd z dwunastoma akumulatorami. Ich pojemność wynosi 292 kWh. Układ napędowy nowego eCitaro bazuje na sprawdzonej i zoptymalizowanej elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 z silnikami elektrycznymi na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy 2 x 485 Nm. Za sprawą dwukrotnego przełożenia na kołach uzyskuje się nawet moment rzędu 11 000 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca już od samego początku ma do dyspozycji pełną moc i odpowiednią dynamikę nawet przy pełnym obłożeniu.
Producent kładzie nacisk na systemy bezpieczeństwa. Autobusy są wyposażone w aktywnego asystenta hamowania, aby wspierać kierowców, a przede wszystkim chronić najbardziej narażonych na kolizje użytkowników dróg. Do tego dochodzą czerwone uchwyty dla pasażerów, fotele City Star Function, a także 29-calowy ekran TFT do prezentacji infomacji liniowej.
Całkowicie zmontowany i wyposażony eCitaro w wersji seryjnej waży około 13,44 tony. Przy dopuszczalnej masie całkowitej 19,5 t odpowiada to pojemności przewozowej wynoszącej ok. 88 miejsc pasażerskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O ASEAG
ASEAG to komunalna firma obsługująca 101 linii autobusowych, przewożąca około 71 milionów pasażerów rocznie w Aachen. Ze względu na swoje położenie w pobliżu granicy Niemiec z Belgią i Holandią wiele ma charakter transgraniczny. Mercedesy Citaro są trzonem floty ASEAG. Spółka wykorzystuje zarówno autobusy przegubowe oraz „dwunastki”, ale ma także ma siedem czteroosiowych autobusów CapaCity.
„