24 eCitaro wzmocniły zeroemisyjny tabor w Darmstadt
Darmstadt, jako miasto nauki, chce jak najszybciej uczynić swój lokalny transport publiczny bezemisyjnym.
Darmstadt rozwinęło się tak, aby stać się jednym z najbardziej zorientowanych na przyszłość miast w Niemczech.
ROZWÓJ SKIEROWANY NA EKOLOGIĘ
W tym procesie istotną rolę odegrało biuro rozwoju miasta, które polega na nowoczesnej, przyjaznej dla środowiska usłudze lokalnego transportu publicznego. HEAG mobilo, operator transportowy z Darmstadt, planuje w ciągu najbliższych czterech lat wymienić prawie całą swoją flotę autobusów na pojazdy w 100% napędzane elektrycznie. Niewątpliwie w osiągnięciu tego celu pomogą 24 w pełni elektryczne autobusy miejskie Mercedes-Benz, które już obsługują miejskie trasy.
ZALETY ECITARO
Technologia akumulatorów 24 eCitaro oparta jest na ogniwach niklowo-manganowo-kobaltowych drugiej generacji (NMC). Ich zaletą jest to, że nadają się zarówno do ładowania w zajezdni, jak i poza nią. Wszystkie autobusy elektryczne są wyposażone w najlepsze systemy bezpieczeństwa, jakie ma do zaoferowania Daimler Buses. Mowa tu np. o asystencie Sideguard Assist, który wspomaga kierowcę podczas skręcania oraz o nowym Preventive Brake Assist, który jest pierwszym na świecie aktywnym systemem wspomagania hamowania w autobusach miejskich. Kokpit kierowcy zapewnia również ochronę prewencyjną: kabina kierowcy z dużą szybą z bezpiecznego szkła chroni kierowcę przed infekcjami wirusowymi i przemocą ze strony pasażerów. Powietrze w autobusie utrzymywane jest w czystości dzięki aktywnym filtrom z funkcją antywirusową. Monitoring wideo to kolejny system bezpieczeństwa na pokładzie. W autobusach przegubowych wnętrze autobusu monitoruje sześć kamer, a pojazdy solo wyposażone są w cztery kamery.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ
HEAG mobilo planuje do 2025 roku wymienić obecną flotę około 80 pojazdów na pojazdy z napędem elektrycznym. W czerwcu 2020 roku HEAG mobilo rozpoczęło kampanię elektromobilności z pięcioma egzemplarzami eCitaro. Gdy wszystkie autobusy z silnikiem diesla zostaną zastąpione ich odpowiednikami z napędem elektrycznym, przewoźnik zaoszczędzi około 2,5 miliona litrów oleju napędowego rocznie, a tym samym uniknie emisji około 6600 ton CO2.