Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

2100 brazylijskich podwozi Mercedesa

infobus
08.10.2013 09:47

Spółka Mercedes- Benz do Brasil otrzymała zamówienia na dostawę łącznie aż 2100 szt. autobusowych podwozi, które dostarczy do czterech operatorów działających w obrębie aglomeracji stolicy państwa –Brasilii. To kolejny etap przygotowań do Mundialu –najważniejszego wydarzenia w Brazylii w przyszłym roku, który wystartuje 12 czerwca 2014. Mecz otwarcia piłkarskich mistrzostw odbędzie się w São Paulo, mecz o 3 miejsce w Brasílii, zaś finał w Rio de Janeiro. W grupie reprezentacja gospodarzy zagra na otwarcie w Sao Paulo, potem w Fortalezie, a na końcu w Brasíli. Ponadto na każdym ze stadionów będą rozgrywane co najmniej 4 mecze. Aby jak najlepiej przygotować się do tego święta brazylijscy miejscy przewoźnicy masowo wymieniają tabor, bazując na podwozia renomowanych marek zabudowywanych przez lokalne firmy nadwoziowe. Nie inaczej jest w stolicy kraju, gdzie łącznie program wymiany objął aż 3200 szt. autobusów. Z tej sumy aż 2110 szt. (60%) będzie bazowało na podwoziach Mercedes-Benz O 500, które są produkowane przez lokalną fabrykę niemieckiego producenta. I to zamówienie jest aktualnie realizowane, gdyż wszystkie pojazdy mają być gotowe w grudniu 2013 r. –„Tak duże zlecenia są motorem napędowym naszego autobusowego biznesu –powiedział Hartmut Schick, szef Daimler Buses. –W I połowie br. w Brazylii sprzedaliśmy łącznie 8700 szt. autobusów i podwozi, co oznacza wzrost aż o 16% w porównaniu do sytuacji sprzed roku.”

Autobusy Marcopolo na podwoziach Mercedes-Benz dla BrasíliAutobusy Marcopolo na podwoziach Mercedes-Benz dla Brasíli
Firma Mercedes- Benz do Brasil skorzystała także z piłkarskich zamówień z innych brazylijskich miast. Miasto Fortaleza w prowincji São Paulo zamówiło jeszcze w zeszłym roku łącznie 520 szt. miejskich autobusów marki Mercedes-Benz. W 2012 r. także Rio de Janeiro potwierdziło zlecenie na zakup 90 szt. autobusów przegubowych na podwoziach Mercedes-Benz na potrzeby systemu BRT. –„Koncepcja transportu autobusowego odbywającego się odrębnymi pasami ruchu będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę i to nie tylko podczas sportowych imprez w Brazylii”–mówi Hartmut Schick i dodaje: -„Dziewięć spośród dwunastu miast –organizatorów rozgrywek piłkarskich mistrzostwa świata –opiera swój szybki transport właśnie na systemie BRT, a udział tutaj konstrukcji bazujących na autobusach czy podwoziach Mercedes -Benz wynosi około 70 proc.’