Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

200 tys. kilometrów w rok. eCitaro w Augsburgu

infobus
23.07.2021 06:00
W rok dwa elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro w barwach niemieckiej firmie Egenbergerer pokonały łącznie 200 000 kilometrów.

Od 15 lipca 2020 roku oba pojazdy kursują niemal bez przerwy między Zusmarshausen a Augsburgiem, na linii 506e w sieci transportu publicznego Augsburger Verkehrs- und Tarifverbund (AVV).

wysoki komfort

Jak skrupulatnie policzyli Niemcy, roczna eksploatacja e-busów pozwoliła zaoszczędzić ponad 100 ton emisji CO2. Ten pozytywny efekt ekologiczny można sprawdzić w czasie rzeczywistym zarówno na stronie internetowej firmy autobusowej Egenberger, jak i na stronie sieci transportu publicznego AVV.

Co ciekawe, te elektryczne autobusy miejskie są wykorzystywane na 20-kilometrowej trasie przeznaczonej raczej dla pojazdów regionalnych. Na tej linii mamy 21 przystanków zlokalizowanych w odległości ok. 1 km od siebie plus krańcówki przy Szpitalu Uniwersyteckim w Augsburgu i przy kampusie uniwersyteckim Zusmarshausen. Dlatego też w autobusach zastosowano wygodne międzymiastowe fotele Inter Star Eco z wysokimi oparciami i obitymi skórą zagłówkami.

Dodatkowo firma Egenberger zapewnia również swoim kierowcom wysoki poziom komfortu m.in. dzięki klimatyzowanym fotelom czy lodówkom na napoje. Wprowadzono też przegrodę oddzielającą miejsca pracy kierowcy od strefy wejściowej. Dalsze środki ochronne obejmują dozowniki środków dezynfekujących do rąk i bezgotówkową płatność za bilety w autobusie. Ponadto kierowcy korzystają z dodatkowego wsparcia, ponieważ pojazdy są wyposażone we wszystkie obecnie dostępne systemy asystujące. To m.in. aktywny asystent hamowania Preventive Brake Assist oraz asystent skrętu Sideguard Assist. Aby zagwarantować bezpieczną jazdę w ruchu miejskim, elektrobusy wyposażone są w elektronicznie sterowany ogranicznik prędkości ustawiony na 53 km/h.

Dodajmy, że w tych elektrykach Mercedes zastosował baterie o pojemności 292 kWh. Są one ładowane zarówno na przystankach końcowych, jak i poprzez ładowanie pośrednie na trasie.

Ein Jahr, Zwei Ecitaro Und 200.000 Kilometer: Busunternehmen Egenberger Erzielt Rekordverdächtige Laufleistung Mit Vollelektrisch Angetriebenen Stadtbussen Im Linieneinsatz One Year, Two Ecitaro Buses And 200,000 Kilometres: The Egenberger Bus Company Ha
Ein Jahr, Zwei Ecitaro Und 200.000 Kilometer: Busunternehmen Egenberger Erzielt Rekordverdächtige Laufleistung Mit Vollelektrisch Angetriebenen Stadtbussen Im Linieneinsatz One Year, Two Ecitaro Buses And 200,000 Kilometres: The Egenberger Bus Company Ha

ekologiczny efekt

Co do finansów, to ten liniowy projekt jest dotowany przez niemiecki rząd federalny i Bawarię. Dlatego równolegle, na nieco dłuższej trasie 506, puszczono dwie hybrydy Citaro, co stanowi podstawę do atrakcyjnych porównań.

Paul Kienberger, dyrektor zarządzający i właściciel firmy autobusowej Egenberger, powiedział: „Naszą maksymą jest zapewnienie niezawodnych regularnych połączeń autobusowych. A jedną rzeczą, na której możemy polegać, jest eCitaro. Nieustannie badamy nowe podejścia, jeśli chodzi o aktywne dostosowywanie naszych działań do kwestii środowiskowych i ochrony zasobów. Nowoczesny układ napędowy eCitaro oraz jego wydajna klimatyzacja z pompą ciepła to duży krok we właściwym kierunku.”