20 wniosków na zakup elektrobusów i trolejbusów z CUPT
Do 31 stycznia można było składać wnioski o dofinansowanie projektów na zakup autobusów elektrycznych i trolejbusów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach: Osi Priorytetowej VI – Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. Mamy pierwsze informacje o naborze.
Jak poinformowała nas Anna Paradowska-Naturska z CUPT, do Centrum wpłynęło łącznie 20 wniosków o dofinansowanie w naborze w trybie konkursowym w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działanie 6.1 – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
-„Suma dofinansowania ze środków UE wszystkich złożonych wniosków przekracza blisko dwukrotnie zakładany w konkursie budżet przeznaczony na dofinansowanie projektów” – podkreśla Anna Paradowska-Naturska.
Przypomnijmy, że budżet w ramach Działania 6.1 to 300 mln zł, a maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowanych.
W chwili obecnej trwa weryfikacja złożonej dokumentacji w ramach tzw. pre-oceny, przewidzianej w regulaminie konkursu. Po jej zakończeniu, najdalej po upływie 21 dni liczonych od daty wpływu dokumentów do CUPT (z uwzględnieniem czasu przyznanego wnioskodawcy na ich poprawienie/uzupełnienie), rozpocznie się weryfikacja wniosków w zakresie spełnienia kryteriów wyboru projektów.
Kto wnioskował?
Niestety CUP na razie nie podaje szczegółowej liczby miast z liczbą wnioskowanych autobusów czy trolejbusów. W własnych źródeł wiemy, że swoje projekty złożyły miasta:
-
Kraków na 50 szt. nowych autobusów elektrycznych przegubowych o długości 18 m;
-
Zielona Góra na 12 szt. nowych autobusów elektrycznych o długości 12 m;
-
Bydgoszcz na 8 szt. nowych autobusów elektrycznych o długości 12 m;
-
Malbork na 5 szt. nowych autobusów elektrycznych o długości 12 m;
Kto jeszcze? Piszcie w komentarzach, kto jeszcze złożył swojej projekt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liniowe uzasadnienie
Przypomnijmy, że w tym programie dofinansowanie mogą uzyskać projekty, dotyczące elektryfikacji wybranych linii komunikacji miejskiej. Przez elektryfikację rozumie się zastąpienie (pełną lub częściową wymianę) taboru o napędzie innym niż elektryczny autobusami elektrycznymi lub trolejbusami, wyposażonymi w niezależne elektrochemiczne źródło zasilania.
Dofinansowaniu podlegają projekty taborowe obejmujące:
-
zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania,
-
zakup nowych trolejbusów wyposażonych w niezależne elektrochemiczne źródło zasilania wraz z niezbędną infrastrukturą.
Szczegółowy zakres informacji, dotyczący wydatków kwalifikowanych, jak również niekwalifikowanych, związanych z elektryfikacją linii komunikacji miejskiej, określony został TUTAJ
„