20 lat Continental Opony Polska
20 lat działalności w Polsce. W ciągu dwóch dekadfunkcjonowania firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbęmarek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotychrocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.
Dystrybucję produktów koncernu Continental w Polscerozpoczęto na początku XX wieku, a dokładnie w 1911 roku w Warszawie. W latach20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, by przez kolejną dekadęprowadzić sprzedaż ogumienia oraz wyposażenia dla warsztatów oponiarskich wPolsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednimimporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów.
Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu ContinentalAG w Warszawie utworzono w 1996 roku, gdy powołano do życia spółkę Continental OponyPolska Sp. z o.o.
Dwie dekady sukcesów
Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało około20 osób, z czego zespół handlowy opon osobowych liczył zaledwie 5 pracowników.Obecnie w Continental Opony Polska jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firmarozpoczynała działalność od współpracy z 10. klientami i generowała obrotyroczne na poziomie kilku milionów złotych. W grudniu 2016 roku spółkaświętowała przekroczenie rocznego obrotu na poziomie miliarda złotych.
Kluczem do sukcesu Continental Opony Polska jest politykamultibrandowości. Firma startowała z 5 markami: Continental, Barum, Uniroyal,Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek opon, w tym m.in.Viking, General Tire czy Matador.
Poza Polską, firma zarządza również rynkami takimi jak:Litwa, Łotwa, Estonia, Obwód Kaliningradzki,Białoruś, Mołdawia i Ukraina.
„Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to wgłównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkichuczestników rynku ? klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Jestemdumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym izmieniającym się rynku, o duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd mojazawodowa historia, dziękuję wszystkich, którzy byli jej częścią.” ? powiedziałdr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 roku zarządzał firmą ContinentalOpony Polska.
Continental to więcej niż opony
Continental Opony Polska nie tylko dostarcza najwyższejjakości opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów ? osobowych,ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych imotocykli. Jest także partnerem dla dealerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich.
Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flotciężarowych Continental Opony Polska w 2010 roku uruchomił program Conti 360°Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService ? pierwszego tegotypu programu w Europie. W ramach programu firma świadczy kompleksowe usługidoradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwisawaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu Continental, co roku publikujeranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu 5lat do programu dołączyło już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.
W 2011 roku otwarto pierwszy w Polsce profesjonalny serwissamochodów i opon BestDrive, należący do globalnej sieci koncernu Continental.Aktualnie BestDrive dysponuje 40 serwisami firmowymi i 100 serwisamipartnerskimi, które świadczą kompleksowe usługi dla flot pojazdów osobowych iciężarowych w całej Polsce.
Futbolowe emocje i pomoc dzieciakom
Dla Continental bardzo ważne są emocje dlatego przezostatnie kilkanaście lat firma angażowała się w najpopularniejszy sport świata? w piłkę nożna. W ramach sponsoringu wspierała drużyny narodowe i kluby,najlepsze na świecie ligi piłkarskie, a także rozgrywki takie jak MistrzostwaŚwiata FIFA czy Mistrzostw Europy UEFA.
Jako firma odpowiedzialna społecznie pomaga najmłodszymrozwijać ich futbolowe pasje. Od sześciu lat wspiera najlepsze drużynypiłkarskie złożone z wychowanków domów dziecka z całego kraju i jest głównymsponsorem Piłkarskich Mistrzostw Polski organizowanych właśnie dla takichdzieciaków. Ponadto od 2013 roku znacznie rozszerzyła zasięg swoich działań ijest także głównym sponsorem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w PiłceNożnej. Do tej pory odbyło się 7 turniejów krajowych i 4 edycje Mistrzostw Świata, w których łącznie udziałwzięło aż 2958 dzieci z 30 krajów świata.
-„Tak dynamiczny rozwój firmy, realizacja wieluzróżnicowanych projektów i czerpanie z innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji dostarczanychprzez koncern Continental to dla nas doskonała baza do osiągania kolejnych sukcesów.Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszych pracownikach,oferowanych produktach i usługach. Wszystko po to, by umocnić pozycję firmy wśródnaszych partnerów i klientów, oraz dostarczyć kolejnych powodów do dumy.” ?podsumował Dariusz Wójcik, nowy Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.