20 hybryd Volvo dla Arriva Londyn
W lutym br. Volvo Buses oficjalnie przekazało 20 hybrydowych autobusów piętrowych na podwoziach Volvo B5L z zabudową WrightBus Gemini II dla przewoźnika Arriva London. W przekazaniu wziął udział m.in. dyrektor zarządzający Arriva London – Bob Scowen, dyrektor operacyjny London Buses – Mike Weston, dyrektor sprzedaży Volvo Buses w Anglii –Phil Owen i dyrektor handlowy Grupy Wright – Sam McLaren. Pojazdy zostały wprowadzone na kilku kluczowych liniach, obsługiwanych przez Arrivę w ramach sieci Transport for London (TfL). –„To wspaniałe uczucie widzieć nowe technologie wprowadzanych do floty Arriva’ –powiedział Bob Scowen. Dodał również, że pierwsze opinie ze strony kierowców i pasażerów na temat eksploatacji nowych autobusów były pozytywne.
Przypomnijmy, że zastosowany w piętrowych autobusach równoległy układ hybrydowy zawiera mniejszy silnik wysokoprężny Volvo (4-cylindrowy MD5 Euro 5 o mocy 216 KM i 70 kW) oraz silnik elektryczny, który może pracować samodzielnie lub łącznie z Dieslem. Te elementy są połączone automatyczną, 12-stopniową skrzynią biegów Volvo I-AT2412D. Silnik elektryczny zasilany jest poprzez litowo-jonowe superkondensatory (ultra-caps), które ładowane są w podczas procesu hamowania (rekuperacja). –„Dzięki odzywaniu energii podczas hamowania w autobusach jesteśmy w znaczący sposób zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych, dwutlenku węgla’ –mówi Edward Jonson, menadżer środowiska w Volvo Buses. –Naszym zdaniem zużycie paliwa w pracy hybrydowych pojazdów może sięgać nawet 35%.’ Dodatkową zaletą nowych pojazdów Arrivy jest system „Stop &Go”. Oznacza to, że silnik wyłącza się podczas postoju i autobus rusza wyłącznie dzięki pracy silnika elektrycznego. Stwarza to spokojne i wolne od spalin środowisko na przystankach autobusowych. –„Arriva decydują się na autobusy WrightBus-Volvo doceniała ich wysokie parametry, kwalifikujące do obsługi wymagających tras w Londynie –także w w strefie London Low Emission Zone’ –powiedział Phil Owen. –Napęd w podwoziu Volvo B5L spełnia wszystkie normy ekologiczne, dzięki czemu może uzyskać dofinansowanie w ramach Funduszu Green Bus. Dodatkowo nowoczesnej linie nadwozia WrightBus powodują, ze ten autobus po prostu świetnie wygląda”. Dodajmy, że w układzie hamulcowym pojazdów zastosowano hamulce tarczowe oraz systemem kontroli trakcji EBS.