Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

20 hybryd Volvo dla Arriva Londyn

infobus
09.03.2011 21:09

W lutym br. Volvo Buses oficjalnie przekazało 20 hybrydowych autobusów piętrowych na podwoziach Volvo B5L z zabudową WrightBus Gemini II dla przewoźnika Arriva London. W przekazaniu wziął udział m.in. dyrektor zarządzający Arriva London – Bob Scowen, dyrektor operacyjny London Buses – Mike Weston, dyrektor sprzedaży Volvo Buses w Anglii –Phil Owen i dyrektor handlowy Grupy Wright – Sam McLaren. Pojazdy zostały wprowadzone na kilku kluczowych liniach, obsługiwanych przez Arrivę w ramach sieci Transport for London (TfL). –„To wspaniałe uczucie widzieć nowe technologie wprowadzanych do floty Arriva’ –powiedział Bob Scowen. Dodał również, że pierwsze opinie ze strony kierowców i pasażerów na temat eksploatacji nowych autobusów były pozytywne.

Hybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5L Hybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5LHybrydowe autobusy WrightBus Gemini II na podwoziach Volvo B5L

Przypomnijmy, że zastosowany w piętrowych autobusach równoległy układ hybrydowy zawiera mniejszy silnik wysokoprężny Volvo (4-cylindrowy MD5 Euro 5 o mocy 216 KM i 70 kW) oraz silnik elektryczny, który może pracować samodzielnie lub łącznie z Dieslem. Te elementy są połączone automatyczną, 12-stopniową skrzynią biegów Volvo I-AT2412D. Silnik elektryczny zasilany jest poprzez litowo-jonowe superkondensatory (ultra-caps), które ładowane są w podczas procesu hamowania (rekuperacja). –„Dzięki odzywaniu energii podczas hamowania w autobusach jesteśmy w znaczący sposób zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych, dwutlenku węgla’ –mówi Edward Jonson, menadżer środowiska w Volvo Buses. –Naszym zdaniem zużycie paliwa w pracy hybrydowych pojazdów może sięgać nawet 35%.’ Dodatkową zaletą nowych pojazdów Arrivy jest system „Stop &Go”. Oznacza to, że silnik wyłącza się podczas postoju i autobus rusza wyłącznie dzięki pracy silnika elektrycznego. Stwarza to spokojne i wolne od spalin środowisko na przystankach autobusowych. –„Arriva decydują się na autobusy WrightBus-Volvo doceniała ich wysokie parametry, kwalifikujące do obsługi wymagających tras w Londynie –także w w strefie London Low Emission Zone’ –powiedział Phil Owen. –Napęd w podwoziu Volvo B5L spełnia wszystkie normy ekologiczne, dzięki czemu może uzyskać dofinansowanie w ramach Funduszu Green Bus. Dodatkowo nowoczesnej linie nadwozia WrightBus powodują, ze ten autobus po prostu świetnie wygląda”. Dodajmy, że w układzie hamulcowym pojazdów zastosowano hamulce tarczowe oraz systemem kontroli trakcji EBS.