TransInfo Archiwum|Infobus|Przewoźnicy|18 nowych Mercedesów Conecto dla Białegostoku. Czas na przegubowce
18 nowych Mercedesów Conecto dla Białegostoku. Czas na przegubowce
infobus
29.10.2018 15:00
18 nowych Mercedesów Conecto dla Białegostoku. Czas na przegubowce
EvoBus kończy dostawy 18 nowych Conecto do Białegostoku. Do tej pory to największe zamówienie od polskiego klienta na miejskie autobusy z budżetowej rodziny Mercedesa. Po krótkich pora przyjrzeć się dłuższym. Czas na biało-zielone Conecto G.
Przypomnijmy, że władze Białegostoku umowę z EvoBus Polska na dostawę 18 autobusów podpisały pod koniec marca. Dostawy obejmą 2 typy pojazdów z nowej odsłony Conecto. Najwięcej będzie przegubowców, bo 15 sztuk. Najmniej, bo 3 będzie klasy MAXI. Cały kontrakt opiewa na 29 847 303 PLN brutto. Cena obejmuje dodatkowo bogaty pakiet gwarancji.
Conecto G w białostockiej wersji może podróżować 136 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.
Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. W porównaniu z solówkami EvoBus dobrał inną skrzynię biegów. W przegubowym Conecto G silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien przesuwnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring oraz gniazda USB. Na jego wyposażeniu znalazł się także stelaż, na którym zostanie zamontowany biletomat.
System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc zewnętrzne cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną RGB, która z myślą o niedowidzących prezentuje numer linii. Uwagę zwraca nowy wzór fontu na wyświetlaczach. Prezentuje się on bardzo ładnie dzięki swej prostocie. W środku znajdziemy monitory dwa LCD typu XID 380 (tzw. e-korale) i tyle samo XID 230. To standard, który Białystok gwarantuje swoim mieszkańcom już od ośmiu lat. Pixel zamontował dwa rodzaje kasowników- pierwsze służą do kasowania biletów papierowych, a drugie do „przejazdówek” na karcie elektronicznej. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer XC-6.
Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To powrót tego rozwiązania do Białegostoku po 15 latach przerwy, a więc od czasu dostaw Solaris Urbino 12 i 18 drugiej generacji.
„