Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

17. giełda używanych autobusów IGOM 2010

infobus
13.01.2010 23:19
Ponad 2000 klientów z 18 europejskich krajów uczestniczyło w XVII Międzynarodowych Targach Autobusów Używanych (IGOM), które odbyły się na terenie zakładów produkcyjnych w Neu-Ulm w dniach 5-7 stycznia 2009 r. Dzięki połączonym siłom Centrum Pojazdów Używanych Setry (GWC), niezależnych dealerów, dystrybutorów generalnych Setry oraz filii EvoBus w Neu-Ulm udało się zgromadzić atrakcyjną ofertę ok. 150 autobusów i autokarów. Dlatego można powiedzieć, że jest to największa giełda autobusowa w tej części Europy z najszerszą możliwością wyboru sprawdzonych pojazdów. Warto dodać, że zakupom sprzyja niezwykła atmosfera –rodziny Setry, gdzie często przewoźnicy przyjeżdżają do Neu-Ulm, tylko po to aby się spotkać, wypić piwo, zjeść bawarską kiełbasę i pogadać o autobusach. Dzięki takiej oprawie w ciągu ostatnich 17 lat sprzedano podczas IGOM ponad 1300 autobusów. Oczywiście –jak co roku –w tegorocznej imprezie wzięli udział także polscy przewoźnicy. Tym razem obyło się bez większych sukcesów zakupowych, a  bywały lata, że nawet i 7 autokarów trafiało po giełdzie do Polski. Cóż, kurs euro i aktualna sytuacja gospodarcza nie pozostawiają złudzeń, że ta sytuacja szybko się powtórzy. Zobaczymy, jakie nastroje będą dominowały podczas następnej autobusowej giełdy, którą tradycyjnie na powitanie wiosny zorganizuje dział autobusów używanych MAN w Tarnowie Podgórnym. O szczegółach tej imprezy będziemy informować na łamach InfoBusa.
Setra 417 GT-HDbrak uszczelkiŚwiatła zakrętowe Kamera środkowego wyjścia
W tym roku grupie kilkudziesięciu klientów z naszego kraju tradycyjnie pomagała i doradzała ekipa handlowców z EvoBus Polska. –„Coroczne targi używanych autobusów organizowane przez Setrę w Neu-Ulm to już autobusowa tradycja i obowiązkowy punkt w branżowym kalendarzu –mów Jerzy Fołda, dyrektor marki Setra. –I nie chodzi tutaj tylko o ewentualny zakup nowego pojazdu, ale przede wszystkim o samo spotkanie się w autobusowej rodzinie. Tutaj przewoźnicy wymieniają się doświadczeniami w zakresie organizowania przewozów czy samych autobusów –można po prostu wziąć na test wybrany autobus i poznać jego ew. wady oraz zalety. To wielkie forum wymiany doświadczeń i oczywiście mile spędzony czas. Jak co roku organizatorzy zapewniają świetny catering i uroczystą kolację, co tym bardziej dodaje wyjątkowej atmosfery temu autobusowemu, międzynarodowemu świętu –opisuje giełdę Jerzy Fołda.
IGOM to także barometr nastrojów na autobusowym rynku. I po zeszłorocznym marazmie widać, że coraz lepsze makro-wskaźniki w gospodarce powoli przekładają się także na naszą branżę. Oby to „przekładanie”odbywało się szybciej. –„Wtórny rynek jest wręcz zintegrowany z rynkiem nowych pojazdów i bardzo nas cieszy, że podczas tegorocznej giełdy w Ulm przewoźnicy wykazywali sporo optymizmu, jeżeli chodzi o nadchodzące miesiące i to zarówno jeżeli chodzi o kondycję międzynarodowych linii, jak i samej turystyki. To dobrze wróży dla nas i stanowi nadzieję, że zeszłoroczny rok –gdzie polski rynek autobusów turystycznych ledwie przekroczył poziom 100 egz. –przejdzie szybko do historii i zapomnimy o nim –podkreśla Jerzy Fołda. Szczegóły, a przede wszystkim ceny wystawionych autobusów na IGOM 2010 można zobaczyć tutaj. Dla porównania cennik z edycji 2009 –tutaj.
Zoptymalizowana klimatyzacjaFront collision guard Deska 3DDeska 3D
Podczas IGOM-u polscy przewoźnicy mieli także okazję zapoznać się z zmodernizowaną rodziną ComfortClass 400. Po zeszłorocznym faceliftingu autokarów Setra TopClass teraz przyszedł czas ComfortClass. Po raz pierwszy wprowadzone nowości mogliśmy oglądać na październikowych targach w Kortrijk, a następnie –podczas Setra Show w Neu-Ulm (07.11). Nowe autobusy były także zaprezentowane na giełdzie IGOM. –Podczas tych imprez polscy klienci mieli okazję zapoznać się ze zmodernizowanymi autobusami ComfortClass 400 –mówi Jerzy Fołda. –Warto tutaj zaznaczyć, że przeprowadzone zmiany to także efekt ich uwag, dlatego opinie na temat zmodernizowanych pojazdów były bardzo pozytywne. Przede wszystkim ich uznanie zyskało wprowadzenie Front Collision Guard, który dodatkowo zabezpiecza kierowcę i pilota podczas czołowego zderzenia oraz niezależne zawieszenie trzeciej osi wleczonej. To znaczące kroki w kierunku dalszego podnoszenia bezpieczeństwa i komfortu w naszych autobusach. Tym bardziej, że nowe systemy bezpieczeństwa wprowadzone rok temu do rodziny TopClass 400 zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów. Dlatego też zdecydowaliśmy się na podobny zabieg w ComfortClass 400. Jest to o tyle dla nas ważne, że ta rodzina pojazdów notuje świetne wyniki na rynku. Tylko w 2008 r. sprzedaż najpopularniejszego modelu S 415 GT-HD wyniosła 300 sztuk”–podkreśla Jerzy Fołda.”
Deska 3DInfo o stanie klapNiezależne zawieszenie 3 osiNowe moniotory
Najnowsze rozwiązania Setry będzie można już niedługo zobaczyć także w Polsce. Pierwsze pokazy tych autobusów odbędą się podczas wiosennych, tradycyjnych spotkań Setra Road Show. A poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany, których jest – jak skrupulatnie policzyli niemieccy konstruktorzy –aż 35. W standardowym wyposażeniu to m.in.:
– system Front Collision Guard (FCG)
– niezależne zawieszenie trzeciej osi wleczonej (obniżenie ciężaru o 150 kg)
– optymalizacja przedniej osi pod względem komfortu jazdy
– nowy zespół przełączników wycieraczek
– szyba przednia wklejona, bez gumowej uszczelki
– czujnik światła i deszczu
– funkcja doświetlania zakrętów
– wielofunkcyjna kierownica
– nowa, kolorowa, trójwymiarowa tablica wskaźników kierowcy
– kamera centralnego wejścia
– czujniki każdej klapy bagażnika z informacją o statusie na kokpicie kierowcy
– oświetlenie LED korytarza
– diodowe światła pozycyjne, tablicy rejestracyjnej i obrysowe górne
– wprowadzenie 19-calowych monitorów składanych elektrycznie
– optymalizacja wagi dachowego systemu klimatyzacji
– lekko zmienione elementy narożne
– nowe przewody powietrza VOSS 232
– nowa generacja Elektronicznego Systemu Hamulcowego (EBS-1C)
– wprowadzenie Elektronicznego Systemu Regulacji Poziomu (ENR).
Jako wyposażenie dodatkowe można teraz zamówić m.in.:
– skórzaną kierownicę i joystick zmiany biegów
– drewniane wykończenie kokpitu,
– mocniejszy retarder (dla silników LA),
– wyświetlacz zużycia paliwa,
– reflektory LED
– zautomatyzowaną skrzynię biegów GO 240-8 PowerShift (oprócz modelu S 419 GT-HD).
Ledowe oświetlenie tablicNowy joystickLampa obsługowa
Pozostałe nowości Setry
Oprócz zmian w ComfortClass 400, jesienią mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć nowe autobusy międzymiastowe Setra S 415 H i S 416 H. To doskonale znane egzemplarze z rodziny MultiClass, ale z podwyższoną podłogą (do poziomu 1040 mm) i zwiększonymi bagażnikami podpodłogowymi do pojemności 7,9 m3. Autokary S 415 H i S 416 H będą oferowane w wersji dwuosiowej w dwóch długościach: dwunasto- i trzynastometrowej. Nowe konstrukcje to kolejna propozycja autobusów do uniwersalnego zastosowania –przewoźnik może je użytkować zarówno w ramach regularnych przewozów regionalnych (np. od poniedziałku do piątku), a w weekendy do transportu wycieczek turystycznych. Czas na wszechstronność w zastosowaniu!