Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

159 nowych Citaro w Budapeszcie!

infobus
05.12.2012 21:03
Węgierski przewoźnik autobusowy VT Transman wygrał dwa, 8-letnie kontrakty na obsługę miejskich linii w północnej części Budapesztu. Prywaty operator to spółka joint venture pomiędzy Arriva i Videoton Holding i stąd pewnie decyzja o zakupie akurat pojazdów z logo marki Mercedes-Benz, a nie rodzimych producentów. Łącznie zamówienie opiewa na sumę 159 szt., w tym 80 szt. w wersji przegubowej i 79 szt. solo w wersji 12-metrowej. Wszystkie nowej generacji Citaro, która w tym roku została nagrodzona tytułem „Bus of the Year 2013”. To jednocześnie pierwsze tak duże zakupy tego modelu. Niezłe otwarcie…Odbiory węgierskich Mercedesów rozpoczną się w kwietniu 2013 r., tak aby 1 maja wszystkie mogły wyruszyć do realizacji swoich zadań. Autobusy zostaną wyposażone w silniki Diesla spełniające normę EEV i są już wyprodukowane w dwóch zakładach w Niemczech: w Mannheim i Neu-Ulm (lakierowanie). Czas realizacji tego gigantycznego kontraktu jest dość krótki: to sześć miesięcy od złożenia zamówienia po dostawy pierwszych pojazdów. EvoBus traktuje to zamówienie prestiżowe, dlatego na pewno będzie chciał perfekcyjnie wywiązać się z zawartej umowy.
Zamówione przez VT Transman Citaro 2 w wersji przegubowej będą miały czworo drzwi (2-2-2-2), natomiast w wersji solo –troje (2-2-2). Dzięki niskiej podłodze będą przyjazne dla osób ograniczonych ruchowo. Dodatkowo zainstalowany w ich monitoring podniesie bezpieczeństwo podróży.
Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2 G
Zawarte kontrakty przewozowe przez VT Transman to jeden z pierwszych efektów liberalizacji i uwolnienie części miejskich połączeń przez Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Węgierski przewoźnik ma rocznie wykonywać ok. 11,5 milionów wzkm, a roczny dochód z zawartych umów ma wynieść 29 milionów EUR. Aktualnie przewoźnik posiada na Węgrzech 225 autobusów i 450 pracowników. Aby sprostać wymogom nowego kontraktu spółka zatrudni dodatkowo 500 osób. –„To pierwsze tego typu nasze zwycięstwo w Budapeszcie. Pozwoli to miejskiemu zarządowi transportu zmodernizować tabor i znacznie poprawić komfort podróży dla pasażerów –powiedział Dominic Palleschi, szef Arriva na Europę Wschodnią –To też pokazuje, że węgierski rynek transportowy zaczyna się otwierać, a my jesteśmy dobrze przygotowani do ścisłej współpracy z lokalnymi operatorami.”Arriva weszła do Węgier w 2008 r., kupując udziały współce VT Transman – największej w tym kraju prywatnej firmie zajmującej się autobusowym transportem.