Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

1500. niskopodłogowiec w Warszawie

infobus
18.11.2010 11:37
We wtorek przed stołecznym Ratuszem zaprezentowany został tysiącpięćsetny niskopodłogowy autobus. Dzięki takim inwestycjom poprawił się komfort jazdy pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Symboliczny klucz do tego autobusu przekazał Prezydent stolicy Hannie Gronkiewicz-Waltz Jorg Mommertz, prezes Zarządu MAN Truck&Bus Polska oraz Prezes ING Lease Mariusz Kurzac. Łącznie w Warszawie ma pojawić się 70 lwów. Pierwsze autobusy pojawiły się w zaledwie cztery miesiące pi podpisaniu trójstronnej umowy na dostawę i leasing operacyjny MAN-ów.
1500. niskopodłogowiec w Warszawie1500. niskopodłogowiec w Warszawie1500. niskopodłogowiec w Warszawie
Jestem zaszczycony, iż mogę przekazać na ręce Pani Prezydent kluczyki do nowego autobusu MAN. Mam nadzieję, że wszystkie 70 autobusów będzie dobrze służyć miastu i pasażerom –powiedział Prezes Zarządu MAN Truck &Bus Polska Jörg Mommertz, przekazująć Prezydent Miasta symboliczny klucz.
 To tysiącpięćsetny autobus niskopodłogowy, który przyjechał do Warszawy, ale –i to dla mnie jest jeszcze ważniejsze –730. nowy autobus, który wyjechał na ulice stolicy w tej kadencji –zaznaczyła Prezydent Warszawy.  Na owe 1500 warszawskich niskopodłogowców składają się Neoplany, Jelcze, Solarisy, MAN-y i Scanie. Kolejne dostawy tych wozów pozwalały na systematyczną wymianę taboru autobusowego w stolicy. Z ruchu systematycznie wycofywane są wysłużone Ikarusy oraz wysokopodłogowe Jelcze. Jeszcze niedawno ambitne plany miejskiego przewoźnika zakładały całkowite ich wycofanie do 2012. Czy to się uda –okaże się.
Prezydent Gronkiewicz-Waltz przypomniała, że komunikacja jest jednym z priorytetów obecnych władz Warszawy. I tak np. kilkadziesiąt niskopodłogowych tramwajów PESA 120Na już jeździ po Warszawie, kolejne ze 186 zamówionych są stopniowo dostarczane. Na stołeczne ulice wyjeżdżają też stopniowo kolejne Soalrisy Urbino 18. Zarówno nowe MAN-y, jak i Solarisy zostały pomalowane w nowe warszawskie barwy. Pojawiła się też tapicerka, znana już warszawiakom, m.in. z tramwajów Swing i Solarisów Alpino.
1500. niskopodłogowiec w Warszawie - prezentacja1500. niskopodłogowiec w Warszawie - prezentacja1500. niskopodłogowiec w Warszawie
Zdaniem Prezydent stolicy poprzez swoje zamówienia Warszawa daje pracę w innych regionach kraju. Autobusy MAN-a produkowane są bowiem w Starachowicach oraz w Sadach niedaleko Poznania.  W ciągu ostatnich czterech lat zadowolenie warszawiaków z funkcjonowania komunikacji miejskiej znacząco wzrosło. Działania, które doprowadziły do poprawy standardów funkcjonowania transportu publicznego w latach 2007 – 2010, to m.in. inwestycje w nowoczesne środki transportu (autobusy, tramwaje, metro i SKM), jak również rozwiązania ułatwiające warszawiakom korzystanie z komunikacji miejskiej (m.in. nowe biletomaty, zróżnicowane bilety, planowanie podróży przez internet). Nowe MAN-y są przyjazne dla środowiska, bezpieczne, komfortowe (niskopodłogowy z bezstopniowym wejściem, łatwo dostępne dla osób starszych, niepełnosprawnych, dla wózków dziecięcych, przestronne, z czytelną informacją i sygnalizacją. Silnik pracuje bardzo cicho, co wpływa na komfort w połączeniu z estetyką i wysoką jakością wykonania wnętrza.