Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

150 gazowych autobusów dla Paryża – od Iveco

infobus
29.05.2018 09:30

Iveco Bus wygrało paryski kontrakt na dostawę aż 150 przegubowychautobusów zasilanych CNG. Nowe pojazdy pojawią się w stolicy Francji od 2019 r.

23 maja paryski przewoźnik RATP (Régie Autonome desTrasports Parisiens) podpisał z Iveco Bus umowę na dostarczenie 150 szt.niskopodłogowych autobusów miejskich Iveco Urbanway 18 CNG od 2019 r. To strategicznyelement francuskiego projektu BUS 2025, który przewiduje zastąpienie całej autobusowejfloty pojazdami niskoemisyjnymi.

Pojazdy Iveco mogą być zasilane sprężonym gazemziemnym lub biometanem, wytwarzanym z odpadów, który gwarantuje neutralny śladwęglowy, a jednocześnie oferuje bogactwo innych korzyści dla środowiska -lepszą jakość powietrza, redukcję hałasu i bardziej wydajne gospodarowanieodpadam.

Najnowszy kontrakt to podkreślanie dobrej współpracyprzewoźnika z producentem, który od 2014 r. dostarczył do Paryża ok. 1000 nowych,niskopodłogowych autobusów.

Co ważne dla Francuzów – wszystkie autobusy Iveco produkowanedla Paryża powstają w zakładzie w Annonay we Francji. Dodatkowo zastosowane w nichsilniki gazowe – FPT Cursor 8 NP – produkowane są także we Francji – wzakładzie w Bourbonie, gdzie rocznie powstaje ok. 1000 silników Cursor 8 NP doużytku w transporcie i przemyśle na całym świecie. Dodatkowo w Vénissieuxdziała Centrum Badawczo-Rozwojowe Iveco, które razem z RATP angażuje się wprace nad rozwiązaniem kluczowych problemów środowiskowych stojących przedobszarami miejskimi.

Efekt? Kolejny kontrakt. Jak widać Francuzi wspierają francuskie pojazdy i generalniesą z tego dumni. Na koniec dodajmy, że Iveco jest europejskim liderem wzakresie autobusów zasilanych gazem ziemnym. Do tej pory marka sprzedała około6000 taki pojazdów. Jak funkcjonują one w francuskim Lille? Zobaczcie nafilmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=S55nO499Di8}

Paryska walka ze smogiem

Już teraz w Paryżu obowiązuje zakaz poruszania się autamiwyprodukowanymi przed 1997 rokiem, od poniedziałku do piątku w godzinach 8 –20. Do centrum miasta zakaz wjazdu w weekendy mają także diesle. Teraz władzestolicy Francji chcą pójść krok dalej. Jak zapowiedział w wywiadzie dla stacjiradiowej France-Info Christophe Najdovski, który w Paryżu odpowiedzialny jestza transport, planowane jest ograniczenie liczby samochodów na ulicach stolicyFrancji.

Pierwsze zmiany czekają kierowców, według zapowiedzi, w 2024r., kiedy to ma zostać wprowadzony zakaz ruchu dla wszystkich pojazdów zsilnikami Diesla. Jak mówił Christophe Najdovski, do 2030 r. zaś wszystkiesamochody spalinowe mają mieć zakaz poruszania się po Paryżu.