Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

15 000 silnik MAN w autobusie Van Hool

infobus
05.12.2007 00:28

Uroczyste przekazanie 15 000. silnika MAN dla autobusu Van Hool podczas targów Busworld 2007 w Kortrijk. Po lewej Peter Schippers z Działu Sprzedaży Silników MAN Nutzfahrzeuge Engine Sales, po prawej Leopold van Hool, dyrektor naczelny Van Hool NV. Fot. MAN Nutzfahrzeuge AGW ciągu 30 lat współpracy, MAN dostarczył belgijskiemu producentowi ponad 15 000 silników, a także ponad 16 000 osi do autobusów. Fot. MAN Nutzfahrzeuge AG

Belgijski producent autobusów Van Hool już od 30 lat korzysta z silników MAN. W tym roku, niemiecki koncern uroczyście przekazał producentowi 15 000. jednostkę napędową. Oprócz silników, w niektórych modelach Van Hool stosowane są także osie MAN, których dotąd belgijska firma zamontowała już ponad 16 000. W tym roku, Van Hool obchodzi 60-lecie swojego istnienia. W zakładach w Koningshooikt firma produkuje przede wszystkim autobusy miejskie i turystyczne, a także naczepy do ciągników siodłowych. MAN dostarcza silniki do napędu pojazdów Van Hool już od 30 lat. Obecnie, w autobusach tych stosowane są jednostki trzech rodzin: D08, D20 i D26 z układami wtryskowymi typu Common-Rail, o mocy od 206 do 408 KM. Silniki te są przystosowane do montażu zarówno w wersji pionowej, jak i poziomej. Najbardziej ekologiczne pojazdy Van Hool wyposażane są w silniki zasilane gazem ziemnym serii E28 o mocy 310 KM. Podczas targów branżowych Busworld 2007 w belgijskim Kortrijk, obie firmy świętowały 30-lecie współpracy, której zwieńczeniem było przekazanie 15 000. silnika. Ta jubileuszowa jednostka to 440-konny, 6-cylindrowy silnik serii D20 z układem wtryskowym Common-Rail, spełniający normy Euro 4 dzięki wykorzystaniu technologii MAN Pure Diesel, nie wymagającej stosowania dodatkowych substancji oczyszczających spaliny. Jednak Van Hool nie kupuje od MANa tylko silników. Do dziś, belgijski producent zamontował w swoich autobusach ponad 16 000 osi MAN, wyprodukowanych w zakładach w Salzgitter. Van Hool jest jednym z największych i najstarszych klientów Działu MAN Nutzfahrzeuge Component Sales, który zajmuje się przede wszystkim dostarczaniem silników trakcyjnych i przemysłowych, a także osi i skrzynek rozdzielczych.