15 000 silnik MAN w autobusie Van Hool
Belgijski producent autobusów Van Hool już od 30 lat korzysta z silników MAN. W tym roku, niemiecki koncern uroczyście przekazał producentowi 15 000. jednostkę napędową. Oprócz silników, w niektórych modelach Van Hool stosowane są także osie MAN, których dotąd belgijska firma zamontowała już ponad 16 000. W tym roku, Van Hool obchodzi 60-lecie swojego istnienia. W zakładach w Koningshooikt firma produkuje przede wszystkim autobusy miejskie i turystyczne, a także naczepy do ciągników siodłowych. MAN dostarcza silniki do napędu pojazdów Van Hool już od 30 lat. Obecnie, w autobusach tych stosowane są jednostki trzech rodzin: D08, D20 i D26 z układami wtryskowymi typu Common-Rail, o mocy od 206 do 408 KM. Silniki te są przystosowane do montażu zarówno w wersji pionowej, jak i poziomej. Najbardziej ekologiczne pojazdy Van Hool wyposażane są w silniki zasilane gazem ziemnym serii E28 o mocy 310 KM. Podczas targów branżowych Busworld 2007 w belgijskim Kortrijk, obie firmy świętowały 30-lecie współpracy, której zwieńczeniem było przekazanie 15 000. silnika. Ta jubileuszowa jednostka to 440-konny, 6-cylindrowy silnik serii D20 z układem wtryskowym Common-Rail, spełniający normy Euro 4 dzięki wykorzystaniu technologii MAN Pure Diesel, nie wymagającej stosowania dodatkowych substancji oczyszczających spaliny. Jednak Van Hool nie kupuje od MANa tylko silników. Do dziś, belgijski producent zamontował w swoich autobusach ponad 16 000 osi MAN, wyprodukowanych w zakładach w Salzgitter. Van Hool jest jednym z największych i najstarszych klientów Działu MAN Nutzfahrzeuge Component Sales, który zajmuje się przede wszystkim dostarczaniem silników trakcyjnych i przemysłowych, a także osi i skrzynek rozdzielczych.