130 elektrycznych autobusów BYD dla Los Angeles
BYD na dorocznej konferencji California Transit Association w Monterey ogłosił, że Departament Transportu w Los Angeles (LADOT) zamówił 130 autobusów elektrycznych K7M. Jest to największe jak dotąd pojedyncze zamówienie autobusów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
Zalety nowych autobusów
Zakup LADOT jest sygnałem dla rynku, że autobusy o zerowej emisji będą już w Los Angeles jeździły i że ich wykorzystanie będzie nadal się rozprzestrzeniać. Projekt doskonale pasuje do „Zielonego Nowego Ładu” miasta Los Angeles, czyli zestawu celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, które obejmują przekształcenie całej floty LADOT w autobusy o zerowej emisji do 2030 roku. Miasto Los Angeles wyznaczyło odważny cel przekształcenia każdego pojazdu miejskiego na technologię zeroemisyjną do 2050 roku. Szacuje się, że 130 autobusów zmniejszy emisję gazów cieplarnianych o 8 225 ton metrycznych rocznie i o 98 700 ton metrycznych w ciągu 12 lat życia autobusów. W efekcie nastąpi zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 81% w porównaniu z autobusami CNG firmy LADOT.
Autobusy zostaną zbudowane w fabryce autokarów i autobusów BYD w Lancaster w Kalifornii. Pojazdy BYD K7M mają ponad 9 metrów długości i pomieszczą pasażerów na 22 miejscach. Ich zasięg to maksymalnie 240 km i mogą być naładowane w 2,5 do 3 godzin.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Współpraca BYD i LADOT
LADOT współpracuje z BYD od 2014 roku, kiedy przeprowadził 90-dniowy test autobusu elektrycznego. W styczniu 2017 roku urzędnicy miejscy przedstawili pierwszy z czterech autobusów akumulatorowo-elektrycznych K9S zakupionych przez LADOT w ramach dotacji z California Energy Commission. Dzięki temu zakupowi BYD sprzedał teraz ponad 460 autobusów elektrycznych klientom w południowej Kalifornii, w tym lotniskom, uniwersytetom, prywatnym operatorom i firmom tranzytowym.
„