Szwajcarska spółka komunikacji miejskiej AAR bus + bahn w Aarau, Szwajcaria zakupiła 13 szt. hybryd Volvo 7900 Hybrid. To oznacza, że cała flota przewoźnika będzie składała się aż w jednej trzeciej z autobusów hybrydowych. A wszystko rozpoczęło się od dwuletniego testu pierwszego egzemplarza Volvo 7700 Hybrid. W badaniu Szwajcarzy przede wszystkim skupili się na zużyciu paliwa, a także na komforcie pasażerów i poziomie hałasu. Następnie nastała nowa generacji Volvo i AAR bus + bahn zamówiło 13 szt. tego typu pojazdu. Zdaniem szefa firmy, Mathiasa Grünenfeldera inwestycja w autobusy hybrydowe to zarówno dobry krok w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa w komunikacji miejskiej, jak i ochrony środowiska naturalnego. –„Z naszych danych wynika, że zakupione autobusy Volvo pozwolą nam zaoszczędzić około 100.000 litrów oleju napędowego rocznie. To zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne rozwiązanie’ – podkreśla Mathias Grünenfelder.
Szwajcaria przoduje w Europie pod względem liczby posiadanych autobusów hybrydowych. –„W tym kraju jest aktualnie eksploatowanych prawie 60 szt. tego typu pojazdów”–informuje Jean-Pierre Roemer, odpowiedzialny za autobusy w Volvo Trucks Switzerland. –I cały czas zauważmy, że zainteresowanie tą technologią rośnie.”Jak podaje Volvo –na naszym kontynencie jeździ teraz ponad 1000 autobusów Volvo 7900 Hybrid, które zostały sprzedane do 21 krajów. Volvo Buses sprzedało swój pierwszy autobus hybrydowy cztery lata temu i jest jednym z bardziej doświadczonych producentów na tym polu. Aktualnie najnowszy model Volvo 7900 Hybrid osiąga wg danych producenta o 39% mniejsze zużycie paliwa oraz emisji dwutlenku węgla niż analogicznym autobus z klasycznym układem napędowego. Wprowadzenie nowego silnika Euro 6 pozwoli jeszcze bardziej wyśrubować ten wynik –aż do maksymalnego poziomu45%. Przy okazji emisja tlenków azotu i cząstek zostanie także zmniejszona o 87% i 50% w porównaniu z Euro 5. Na koniec dodajmy, że wszystkie autobusy hybrydowe Volvo produkuje fabryka we Wrocławiu.