11. przetarg z Kangura 2.0. Zduny kupią MIDI autobus elektryczny
26 listopada Urząd Gminy Zduny ogłosił przetarg na zakup autobusu elektrycznego wraz ze stacją ładowania.
Zamówienie zostało dofinansowane z II edycji programu Narodowego Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Kangur.
MIDI kierunek
Poszukiwane przez łódzką gminę parametry autobusu to:
- długość od 8,6 m do l 0,5 m, max. wysokość 3,4 m, szerokość od 2,35 m do 2,55 m;
- liczba miejsc ogółem co najmniej 40, w tym liczba miejsc siedzących: min. 38, wymagane przystosowanie autobusu do przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim (dopuszcza się możliwość demontażu części foteli pasażerskich dla uzyskania przestrzeni dla wózka inwalidzkiego);
- napęd elektryczny o mocy min. 120 kW (napęd realizowany poprzez silnik centralny, dopuszcza się rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w os);
- ogrzewanie – hybrydowe, elektryczno-spalinowe;
- autobus niskopodłogowy - wysokość od podłoża do wejścia autobusu pasażerski max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu, dopuszcza się autobus niskowejściowy,
- układ drzwi dla pasażerów: 1-2-0, szerokość drzwi I w świetle nie mniejszej niż 720 mm, szerokość drzwi II w świetle nie mniejszej niż 1200 mm
- zużycie energii elektrycznej wg testu SORT 2, nie większe niż 100 kWh na 100 km.
- pojemność baterii - minimum 200 kWh, preferowana zabudowa baterii trakcyjnych w sposób umożliwiający ich obsługę (przy wykorzystaniu podnośników) z poziomu podłogi.
- autobus wyposażony w zabudowaną ładowarkę plug-in o mocy min. 20 Kw, zapewniające ładowanie baterii z gniazda trójfazowego 3x400W/32A.
- system ładowania kompatybilny z autobusem, min. moc ładowania 40 kW, przewód do ładowania min. długości 6 m.
Przy takich preferencjach spodziewamy się, że właśnie w Zdunach swój rynkowy debiut zaliczy najnowszy autobus ARP Pilea 10E.
Przetargowe wymagania
W zakresie doświadczenia gmina wymaga od oferentów wykazania się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert dostawy min. jednego nowego autobusu elektrycznego za kwotę 1,4 mln zł brutto.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty gmina zastosuje dwa kryteria oceny ofert:
- parametry techniczne i eksploatacyjne / Waga: 40
- cena - Waga: 60
Termin składania ofert wyznaczono tuż po Świętach - na 27 grudnia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
KANGUR 2.0
Na koniec przypomnijmy, że za nami już półmetek przetargów na elektryczne autobusy szkolne z dofinansowaniem rządowego programu „Kangur”. Łącznie w ramach jego drugiej edycji wsparcie z NFOŚiGW otrzymało 16 gmin. Swoje przetargi ogłosiły już gminy (+ zwycięska marka):
- Pałecznica (Solaris)
- Krasnopol (Solaris)
- Przedecz (Solaris)
- Działoszyce (Solaris)
- Śniadowo (Busnex-Yutong),
- Ojrzeń (Busnex-Yutong)
- Platerów (ARP)
- Troszyn (Solaris)
- Rusinów (I anulowany – do powtórzenia)
- Rzeczyca (w trakcie)
- Zduny (w trakcie)
Niebawem swoje postępowania ogłoszą:
- Daszyna,
- Skalbmierz,
- Wieniawa,
- Ożarów Mazowiecki,
- Jawornik Polski.
Wszystkie te samorządy otrzymają dofinansowania w postaci dotacji – łącznie to 34,2 mln zł, czyli 85% przyznanych środków. Dwanaście gmin skorzysta również z pożyczki z NFOŚiGW. Uzyskane z Funduszu pieniądze beneficjenci przeznaczą na zakup 16 zeroemisyjnych, nowoczesnych i umożliwiających transport osób z niepełnosprawnościami autobusów oraz szkolenie kierowców. 15 gmin zainwestuje także w infrastrukturę ładowania pojazdów.