12 hybryd Solarisa dla Krakowa. Bez MetroStyle
27 kwietnia przedstawiciele MPK Kraków i firmy SolarisBus&Coach podpisali umowę na dostawę do Krakowa 12 niskopodłogowychautobusów hybrydowych o długości 18 metrów. To doskonale znane pojazdy Urbino 18 Hybrid znapędem firmy Allison ? jeszcze w ramach III generacji i w klasycznej stylistyce – a nie jak ostatnio w designie BRT, czyli MetroStyle. Na Nowe Urbino Hybrid będziemymusieli jeszcze trochę poczekać…
Wartość krakowskiego kontraktu to 25.200.008 zł netto. Oferta firmyz Bolechowa była jedyną, jaka wpłynęła do MPK SA w przetargu, który zostałogłoszony w grudniu 2015 roku.
Zgodnie podpisaną umową producent będzie miał 7 miesięcy nadostarczenie autobusów, co oznacza, że hybrydy pojawią się w Krakowie jeszczeprzed końcem roku.
Kraków hybrydami stoi
Warto przypomnieć, że krakowski przewoźnik podpisał jużumowę na dofinansowanie projektu zakupu 107 autobusów, w tym 12 autobusówhybrydowych. Zawarcie tej umowy gwarantuje, że MPK SA w Krakowie otrzyma zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020ponad 115,7 mln zł, co stanowi 85 proc. kwalifikowanych kosztów zakupu 107nowych, przyjaznych dla środowiska autobusów i 12 nowoczesnych automatówbiletowych.
Oprócz autobusów hybrydowych MPK SA w ramach tego projektukupuje 60 autobusów 12-metrowych, 20 autobusów elektrycznych wraz z systememładowania oraz 15 autobusów typu midi o długości ok. 8,5 m.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Hybrydowe zalety
Największą zaletą zamówionych przez MPK Kraków autobusów jestnapęd hybrydowy łączący silnikelektryczny i spalinowy spełniający najwyższe europejskie normy ochronyśrodowiska Euro 6. Pojazdy będą nie tylko przyjazne dla środowisk, ale takżezapewnią komfortowy i bezpieczny przejazd pasażerom. Będą wyposażone wklimatyzację, monitoring, automaty biletowe i nowoczesny system informacjipasażerskiej.
Warto podkreślić, że autobusy hybrydowe marki Solarisbyły pierwszymi serynie produkowanymipojazdami tego typu w Europie. Po raz pierwszy zostały zaprezentowane w 2006roku.
„