1000 sztuk Lion’s City E. MAN szykuje globalne podwozie elektryczne
MAN Truck & Bus będzie w przyszłości oferować globalne podwozie do zabudowy autobusów elektrycznych.
Platforma ma opierać się na sprawdzonej technologii z modelu Lion's City E, którego sprzedaż właśnie przekroczyła liczbę ponad 1000 zamówień. Pierwsze prototypy mają powstać już w 2023, a seryjna produkcja – w MAN Bus Starachowice – ma ruszyć w 2024.
Elektromobilność przyspiesza
Jak informuje MAN, analitycy spodziewają się, że w nadchodzących latach popyt na autobusy elektryczne będzie nadal rósł. Oczekuje się, że do 2040 r. sprzedaż autobusów bezemisyjnych wzrośnie do ponad 80 procent światowego rynku.
-„Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, opracujemy nasze podwozie dla autobusu elektrycznego na rynki międzynarodowe poza Europą” - powiedział Rudi Kuchta, kierownik Business Unit Bus w MAN Truck & Bus , dodając:
-„Dzięki niemu damy producentom zabudów z całego świata doskonałą podstawę dla stworzenia w pełni elektrycznych modeli. Przede wszystkim liczymy na rynki w Azji, Afryce, Ameryce Południowej, Australii i Nowej Zelandii”.
Pierwsze prototypy podwozia MAN eBus wyjadą z fabryki MAN Bus Starachowice już w 2023 roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2024 rok. Podwozie eBus będzie wytwarzane równolegle z modelem Lion's City E.
-„W ostatnich latach nasi pracownicy zajmujący się rozwojem i produkcją zdobyli cenne doświadczenie związane z naszym eBusem i jego seryjną produkcją. Dlatego teraz naturalnie włączamy do produkcji nowe podwozie, co naszym globalnym klientom przyniesie znaczne korzyści” – zapewnił Rudi Kuchta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od NMC do LFP
W pierwszej kolejności MAN zaoferuje podwozie eBus w wersji dwuosiowej do użytku jako autobus niskopodłogowy, niskowejściowy i międzymiastowy (wysokopodłogowy).
-„Podwozie eBus będzie występowało z kierownicą po prawej i po lewej stronie, co jest szczególnie interesujące dla takich krajów, jak Singapur, RPA, Australia i Nowa Zelandia” – powiedział Barbaros Oktay, kierownik ds. autobusowych konstrukcji w MAN Truck & Bus, dodając:
-„Jeśli chodzi o komponenty do podwozia eBus, to MAN stawia na technologię Lion's City E – czyli elektryczny silnik centralny na tylnej osi plus niezawodna technologia akumulatorów Grupy Volkswagen.”
Przy okazji koncern poinformował, że MAN idzie o krok dalej w dziedzinie technologii akumulatorów, aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom międzynarodowych firm autobusowych w zakresie dziennego zasięgu elektrobusów. Oprócz technologii NMC (akumulator litowo-niklowo-manganowo-kobaltowy) - znanej z Lion's City E – wraz z nowym podwoziem pojawi się technologia LFP (akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy).