Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

10 kolejnych Trollino MetroStyle. Dla Salzburga [FILM]

infobus
11.07.2016 16:03

4 lipca br. Solaris przekazał do eksploatacji kolejnych 10 szt. Trollino 18 MetroStyle dla austriackiego przewoźnika Salzburg AG. Najnowsza dostawa to efekt długoterminowej umowy zawartej jeszcze w 2012 r.

Zawarty kontrakt opiewał łącznie na 26 nowych przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 MetroStyle z opcją rozszerzenia zamówienia o 14 kolejnych sztuk. Teraz mamy ?na liczniku? 32 szt., a dostawy mają odbywać się sukcesywnie do roku 2017. Dodajmy, że jeden z przekazanych w zeszłym roku dwunastu tego typu pojazdów był jednocześnie tysięcznym trolejbusem wyprodukowanym w Bolechowie.

Generalnie początek współpracy pomiędzy Solarisem a Salzburgiem sięga roku 2009. Obecnie jeździ tam ponad 50 polskich trolejbusów, w tym 32 w wyjątkowej stylistyce MetroStyle. – Trudno o lepszą referencję niż bycie dostawcą trolejbusów dla Salzburga. To Salzburg był pierwszym miastem, w którym pojawiły się Solarisy Trollino w designie MetroStyle – powiedział Zbigniew Palenica, członek zarządu Solaris Bus & Coach.

Dlaczego MetroStyle?

Trolejbusy MetroStyle nawiązują do konstrukcji szynowych polskiego producenta, czyli Tramino. Łączą w sobie najnowsze trendy z obu branż – autobusowej i szynowej, oferując pasażerom zarówno wyrafinowany design, jak i najwyższej jakości wnętrze z przemyślanymi i praktycznymi rozwiązaniami. Dzięki temu stanowią jeszcze większą konkurencję dla samochodów osobowych. Do tego oferują najwyższy komfort i mają udoskonalone wnętrze, gdzie m.in. wprowadzono większy rozstaw siedzisk, oświetlenie LED, klimatyzację, szersze przejścia przy nadkolach oraz oryginalnie zaprojektowane poręcze. W dachu zamontowano duże szyberdachy. System dynamicznej informacji pasażerskiej na specjalnie zaprojektowanych ekranach wyświetla m.in. plan linii i informacje o kolejnych przesiadkach. Dodatkowo tylna platforma charakteryzuje się dużą przestronnością

Trochę techniki

Solaris Trollino 18AC MetroStyle dla Salzburga przy klasycznej długości 18 m zabiera na swój pokład 139 pasażerów, w tym 35 na miejscach siedzących. W trolejbusie zastosowano taki sam układ drzwi jak w Urbino 18 Hybrid, czyli 1-2-2-2. W pochylonej do tyłu ścianie przedniej zamontowano przednią szybę i wycieraczki w stylu MetroStyle, zbliżone do tych z tramwaju Tramino. Na zewnątrz nieco niżej poprowadzono linię bocznego przeszklenia autobusu oraz zaprojektowano bardziej płynną i elegancką zabudowę dachu. Zmieniono zabudowę nadkoli i zastosowano ozdobne kołpaki.

Pojazdy napędzane są silnikiem trakcyjnym TSA o mocy 250 kW zasilany z napowietrzanej sieci. Dodatkowo ? w sytuacjach awaryjnych – jest on wspomagany przez agregat spalinowy Kirsch z mały silnikiem Deutz o pojemności 3,6 l, który umożliwia przejazd trolejbusu bez korzystania z napowietrznej sieci. Takie pomocnicze źródła zasilania w znaczny sposób zwiększają konkurencyjność trolejbusów w stosunku do autobusów przy zachowaniu ich podstawowej zalety – bezemisyjności. Klimatyzowaną przestrzeń pasażerską monitorują 4 kamery, w tym dwie szerokokątne. Dodatkowa kamera zamontowana jest na dachu i na bieżąco przekazuje na monitorach obraz pantografów.

Czas na film

?Rocznie przewozimy ok. 41 milionów pasażerów, a trolejbusy są ważnym ogniwem całego naszego systemu transportu miejskiego” – mówi Leonhard Schitter; CEO Salzburg AG i kontynuuje: -?W tym roku zainwestowaliśmy w tego typu konstrukcje około 11 mln EUR otrzymując w zamian dziesięć bardzo nowoczesnych i komfortowych trolejbusów marki Solaris”. Kolejne zalety trolejbusów prezentuje film Salzburg AG:

{https://www.youtube.com/watch?v=mK3-2_40Ufo}