Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

10 elektrobusów dla Piotrkowa. Z Zielonego Transportu Publicznego 2021

infobus
28.07.2021 09:00
Wniosek Piotrkowa na dofinansowanie 10 autobusów elektrycznych otrzymał pozytywną opinię Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Wniosek przeszedł ocenę formalną już w marcu, ale dopiero teraz do Urzędu Miasta dotarło pismo informujące, że wniosek otrzymał także pozytywną ocenę merytoryczną w programie Zielony Transport Publiczny.

Autobusy i ładowarki

-„Piotrkowianie będą korzystać z nowych, bezemisyjnych autobusów – poinformował w piątkowy poranek na swoim profilu w mediach społecznościowych prezydent Krzysztof Chojniak.  

Łódzkie miasto starało się o dofinansowanie zakupu: 

  • 10 autobusów elektrycznych,
  • 3 ładowarek szybkich o mocy do 450kW, które zostaną zlokalizowane na pętlach przy ul. Słowackiego oraz Dmowskiego,
  • 5 ładowarek „wolnych” dwustanowiskowych o mocy do 100kW służących do ładowania autobusów na zajezdni MZK,
  •  plus przeszkolenie kierowców oraz pracowników zaplecza technicznego.  

Przypomnijmy, że w pierwszej fazie programu z całej Polski wpłynęły wnioski o wsparcie zakupu 431 autobusów zeroemisyjnych, w tym 122 pojazdów z napędem wodorowym.

34 miliony

Łączna wartość piotrkowskiego wniosku to 34 miliony złotych. Miasto powinno otrzymać na ten cel około 20,2 mln zł, ale kwota ta podlega jeszcze negocjacjom z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Mają się one odbyć w najbliższych dniach. Wówczas doprecyzowane szczegóły formalno-techniczne dotyczące m.in. ustalenia ostatecznej kwoty dofinansowania, harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz efektu ekologicznego.

Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą o elektromobilności, samorządy powyżej 50 tys. mieszkańców od 1 stycznia 2022 roku winny mieć minimum 30 procent pojazdów elektrycznych we flocie komunikacji miejskiej.

W styczniu wniosek Piotrkowa o dofinansowanie z RPO, z powodu błędów formalnych, odrzucił Urząd Marszałkowski w Łodzi. Miasto zgłosiło więc wniosek do innego programu - „Zielony Transport Publiczny” z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - i tym razem się udało.