Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

1 marca BP Tour startuje w Łodzi

infobus
27.02.2020 14:00

Od 1 marca autobusy firmy BP Tour obsługiwać będą linię do Zgierza i Ozorkowa. Natomiast w połowie marca, pojawią się również na trasie do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska.

Firma BP Tour została wybrana w przetargu na podwykonawcę MPK-Łódź, który obsługiwać będzie linię Z45, Z46, oraz 43A i 43B.

„Pasażerowie nie odczują żadnych ujemnych zmian związanych z obsługą linii przez nowego przewoźnika” – informuje Marcin Hencz, radny miasta. Autobusy będą wyposażone w biletomaty i system informacji pasażerskiej. Wszystkie pojazdy to autobusy przegubowe. Ponadto ich malowanie będzie bardzo podobne do tego, które znamy z autobusów MPK-Łódź – również żółto-czerwone – dodaje.

„Dzięki nowemu przewoźnikowi zyskamy autobusy i kierowców” – wyjaśnia Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. „Przed nami liczne inwestycje, przy których będziemy potrzebowali dodatkowych autobusów do obsługi miejskich linii” – dodaje Maciej Sobieraj.

Umowy z firmą zostały podpisane na trzy lata. W Łodzi jednak nie wykluczają również w dalszej kolejności obsługi innych linii przez podwykonawców.

Przez trzy lata swojej obecności BP Tour wykona przewozy, na których praca eksploatacyjna ma wynieść łącznie ok. 3 672 000 wzkm. Za obsługę linii z pakietu „zgierskiego”, a więc Z45 i Z46 przewoźnik będzie inkasował stawkę początkową w wysokości 7,28 zł/wzkm netto. W przypadku linii „konstantynowskich”, a więc 43A i 43B stawka będzie wyższa i wyniesie 7,88 zł/wzkm netto.

BP Tour wjedzie do Łodzi z flotą składającą się z przynajmniej 15 autobusów. Choć na części zadań dopuszczono pojazdy klasy MAXI to lubelska firma postawiła na jeden metraż. Z nie do końca potwierdzonych jeszcze informacji wiemy, że przewoźnik pozyskał przynajmniej osiem Solarisów Urbino 18 z 2011 r., które jeszcze w ubiegłym roku kursowały po Warszawie pod banderą Mobilisu. Pisaliśmy o nich tutaj.

Autobusy, które BP Tour sprowadzi do Łodzi muszą posiadać przynajmniej trzy wejścia oraz niekoniecznie muszą być w pełni niskopodłogowe. Muszą one posiadać kasowniki typu R&G KRG-6 KM oraz diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. W trakcie obowiązywania umowy wszystkie autobusy mają mieć nie więcej niż 12 lat. Będą je prowadzić kierowcy zatrudnieni na podstawie umów o pracę w wymiarze pełnego etatu.