PKS Tarnobrzeg i PKS Gostynin vs. Kłosok w Pszczynie. W grze 5 linii i 10 autobusów

infobus
26.02.2024 11:09

23 lutego Gmina Pszczyna otworzyła oferty w przetargu na świadczenie usług przewozowych w gminnej komunikacji autobusowej.

Zamawiający otrzymał propozycje od dwóch konsorcjów, ale o tym poniżej. Umowa z wybranym wykonawcą ma obowiązywać w okresie od 1 lipca 2024r.  do 30 czerwca 2027r.

Linie i kilometry

Przypomnijmy, że gmina wystawiła do przetargu pięć linii autobusowych:

  • linia „A”- Pszczyna – Studzionka przez Łąkę, Wisłę Małą,
  • linia „B”- Pszczyna – Studzienice przez Jankowice,
  • linia „C”- Pszczyna – Ćwiklice przez Rudołtowice,
  • linia „D”- Pszczyna – Pszczyna przez Czarków, Piasek,
  • linia „F”-  Pszczyna – Pszczyna przez Jankowice.

Usługi świadczone będą na terenie gminy Pszczyna, w dni robocze i soboty. Planowana liczba wozokilometrów do wykonania w ciągu trwania całej umowy to około 1 800 000 km. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości wozokilometrów maksymalnie do 20% planowanej liczby wozokilometrów.

Kłosok i PKS-y walczą o obsługę linii w Pszczynie. Problemem budżet
Kłosok i PKS-y walczą o obsługę linii w Pszczynie. Problemem budżet / fot. UG Pszczyna

Wymagany tabor

Zamawiający wymaga, aby przewoźnik do obsługi linii posiadał łącznie 10 autobusów, z czego:

  • 9 autobusów typu „A”: każdy o długości do 12,5 m w zabudowie miejskiej (z niską podłogą) i bez stopni wejściowych o pojemności co najmniej 80 miejsc. Autobusy mają spełniać co najmniej normy emisji spalin EURO 6. Mają być zarejestrowane nie wcześniej niż w 2019 roku,
  • 1 autobus typu „B”: o długości do 8,5 m w zabudowie miejskiej (z niską podłogą) i bez stopni wejściowych, o pojemności co najmniej 60 miejsc. Autobus ma spełniać co najmniej normy emisji spalin EURO 6. Powinien być zarejestrowany nie wcześniej niż w 2019 roku.

Ponadto, zamawiający wymaga zainstalowania w przestrzeni technicznej autobusów urządzeń lokalizujących przekazujących bieżące informacje o pozycji pojazdu wraz z jego identyfikatorem do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej „KiedyPrzyjedzie.pl”.

Kłosok i PKS-y walczą o obsługę linii w Pszczynie. Problemem budżet
Kłosok i PKS-y walczą o obsługę linii w Pszczynie. Problemem budżet

Dwa konsorcja w grze

23 lutego Pszczyna otworzyła oferty na obsługę linii. Pochodzą one od następujących podmiotów:

  • konsorcjum firm: PKS TARNOBRZEG Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. – cena 23 075 280,00 PLN brutto,
  • konsorcjum firm: : KŁOSOK sp. z o.o. sp. k. i “KŁOSOK” Andrzej Kłosok – cena 19 051 200,00 PLN brutto.

Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Mimo, że Kłosok złożył tańszą ofertę, to nie może czuć się pewny zwycięstwa. Problemem okazuje się budżet, który mocno minął się z propozycjami cenowymi wykonawców. Kwota jaką gmina zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 13 319 200,00 PLN brutto. Zatem w tej sytuacji bliższa realizacji jest opcja z unieważnieniem przetargu. Zobaczymy jak będzie.

Po więcej przetargowych danych odsyłamy na stronę: https://pszczyna.ezamawiajacy.pl/pn/pszczyna/demand/notice/public/119011/details