20 lat żółtych autobusów RegioJet w Czechach

infobus
25.01.2024 13:00

5 stycznia 2004 roku marka „Student Agency”, dzisiejszy RegioJet, wprowadziła na trasę Praga-Brno żółte autobusy, które wyznaczyły nowe standardy w zakresie komfortu, jakości i usług dla pasażerów.

Na początku eksploatowano autobusy Ayats Atlantis na podwoziu MAN. Z biegiem czasu flagowymi modelami stały się autokary Irizar na podwoziach Scania i Volvo. Najnowsze autobusy to luksusowe piętrowe autokary marki Setra.

Rewolucyjna zmiana

Radim Jančura, założyciel i właściciel Student Agency, a później RegioJet, wprowadził rewolucyjną zmianę w transporcie autobusowym. Nowoczesne autobusy oferowały pasażerom nie tylko klimatyzację, toalety i przestrzeń zapewniającą osobisty komfort, ale także najwyższej jakości usługi na pokładzie, w tym opiekę stewardów, bezpłatne gorące napoje, codzienne gazety i czasopisma.

Autobusowe początki RegioJet

Pierwszymi żółtymi autobusami były hiszpańskie Ayats Atlantis na podwoziu MAN. Następnie, w 2006 roku, we flocie pojawiły się autokary Mercedes-Benz Travego. W taborze pojawiły się również autokary Irizar – pierwotnie na podwoziu Scania, później na Volvo. Do żółtej floty dołączyły także autokary Scania Irizar i8. W tym roku kontynuowano innowacje wraz z wprowadzeniem na rynek 20 nowych piętrowych autokarów Setra z układem wnętrza 2plus1, które reprezentują pierwszą klasę w świecie transportu autobusowego.

Dziś żółte autobusy Radima Jančury łączą Pragę i Brno z ponad 30 innymi miastami w Czechach. Linie międzynarodowe prowadzą do 13 krajów europejskich, a także łączą kluczowe lotniska.

„Nasza wizja zawsze była jasna: wynieść transport autobusowy na nowy poziom i zmienić postrzeganie autobusów jako drugiego wyboru. Dziś, po 20 latach, możemy z dumą powiedzieć, że udało nam się ten cel osiągnąć. Transport autobusowy ma przyszłość i nadal ma swoje miejsce jako uzupełnienie pociągów. Nasza nowa jakość w transporcie autobusowym ma potencjał, aby przyciągnąć nowych pasażerów” – mówił Radim Jančura. Według RegioJet rocznica jest nie tylko okazją do świętowania sukcesów minionych dwudziestu lat, ale także obietnicą dalszego rozwoju i innowacji, które planuje na przyszłość.