
W 2001r. Volvo po raz kolejny udowodniło swój prymat na szwedzkim rynku autobusów powyżej 12 ton. Co drugi autobus sprzedany w Szwecji w ubiegłym roku miał logo Volvo na masce (52,6% udziałów w rynku). Najbliższy konkurent – Scania zdobyła 25% rynku. Rok 2001 skończył się dwoma dużymi zamówieniami. Swebus zamówił 191, a Linjebuss 77 autobusów Volvo, które będą dostarczone w 2002r. To jedne z największych firm transportowych w Szwecji. Są one klientami Volvo od dziesiątek lat. Złożone pod koniec 2001r. zamówienia dotyczą przede wszystkim autobusów Volvo 8500 i Volvo 8700 w wersji niskowejściowej. Obydwa zbudowane są w oparciu o nową platformę TX. Na zamówienie firmy Linjebuss składają się także 24 autobusy napędzane gazem ziemnym (CNG) i na biogaz. Na szwedzkim rynku, jak w całej Skandynawii, na trasach miejskich i podmiejskich preferowane są autobusy niskowejściowe. Modele niskopodłogowe nie zyskały tu takiego uznania jak w Europie kontynentalnej. Volvo od lat oferuje takie modele, teraz wprowadzono do sprzedaży dwa nowe pojazdy bazujące na platformie TX – Volvo 8500 LE produkowany w Säffle w Szwecji i Volvo 8700 LE powstający głównie w fabryce we Wrocławiu. Obydwa zbudowane są w oparciu o platformę TX, posiadają najnowsze 12-litrowe silniki i funkcję przyklęku, by ułatwić pasażerom wsiadanie do autobusu. Silnik umieszczony jest w pozycji leżącej. Autobus ma niską podłogę w przednich i środkowych drzwiach, za tymi ostatnimi znajduje się stopień, a podłoga delikatnie się wznosi ku tyłowi pojazdu.