ZDiTM Szczecin podwyższa średni wiek autobusów w liniowym przetargu. Na 17 lat

infobus
26.11.2023 11:08

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie standardowo pod koniec roku szuka przewoźnika do obsługi pakietu linii dziennych, nocnych i transportu na żądanie.

Tym razem zakres zamówienia jest podobny do zakresu przetargu z ubiegłego roku. Umowa z wykonawcą ma obowiązywać od dnia jej podpisania, nie wcześniej jednak niż od 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku.

Linie do obsługi

Zamówienie dotyczy wykonywania usług przewozowych zgodnie z rozkładami jazdy dostarczonymi przez zamawiającego na liniach autobusowych w dziennej, nocnej komunikacji i obsłudze transportu na żądanie. ZDiTM przeznaczył przewoźnikowi do obsługi następujące linie:

  • dzienne zwykłe - 52, 58, 59, 63, 76, 85, 88, 98, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 241, 242, 243, 244,
  • nocne – 521, 522, 523, 525, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 535, 536,
  • trasy stałe oraz wygenerowane dla transportu na żądanie.
ZDiTM Szczecin podwyższa średni wiek taboru w liniowym przetargu na kolejny rok

Średni wiek taboru podwyższony

ZDiTM planuje, że przewoźnik w trakcie obowiązywania umowy wykona aż 4 041 969,43 wzkm. Jest to liczba zbliżona do tej z ubiegłorocznego przetargu. Do tego przewoźnik przejedzie jeszcze 4 155,5 wozogodziny, wynikające z czasu funkcjonowania transportu na żądanie. Powyższe wielkości mogą ulec zmianie w granicach +/- 30%.

Do realizacji zadań przewozowych ZDiTM wymaga minimum 79 autobusów (razem z taborem rezerwowym) w tym:

  • 6 sztuk autobusów klasy MIKRO,
  • 42 sztuk taboru MAXI,
  • 31 sztuk autobusów MEGA - przegubowych.

Usługi przewozowe mają być wykonywane taborem niskopodłogowym, przystosowanym do przewozów osób w komunikacji miejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Za autobus niskopodłogowy ZDiTM uznaje pojazd, w którym podłoga przestrzeni pasażerskiej o wzniosie maksymalnie 370 mm tworzy powierzchnię bez stopni na odcinku minimum od przodu autobusu do miejsca zakończenia drugich drzwi. Wszystkie pojazdy zgłoszone do obsługi w ciągu 60 dni od podpisania umowy muszą być w barwach miasta Szczecin, tj. Floating Garden. Zabronione będzie umieszczanie reklam na szybach bocznych autobusów realizujących zamówienie. Średni wiek taboru nie może przekraczać 17 lat (rok temu ZDiTM wymagał pojazdów ze średnią wieku maksymalnie 16 lat).

Z kolei maksymalny wiek taboru nie może przekraczać 20 lat. Zamawiający wymaga, aby przewoźnik posiadał na obszarze działania zamawiającego lub gmin sąsiednich bazę transportową wraz z niezbędnym wyposażeniem dla dokonywania bieżących napraw i codziennej kontroli stanu sprawności technicznej taboru realizującego usługi będące przedmiotem zamówienia. Wykonawca kupując nowy autobus musi nabyć go z silnikiem spełniającym normę EURO 6, jeżeli natomiast dokonuje zakupu autobusu używanego, kilkuletniego, to musi on posiadać silnik spełniający normę emisji spalin nie mniejszą niż EURO 3.

Będzie jedna oferta?

ZDiTM zaplanował otwarcie ofert na dzień 19 grudnia. Kryteria oceny ofert to: cena (60%), średni wiek taboru (40%).

Dotychczasowy przewoźnik obsługujący pakiet przetargowych linii, tj. PKS Szczecin, może się czuć niezagrożony. Bolączką corocznych przetargów ZDiTM Szczecin jest termin obowiązywania umowy – rok lub krócej, a także krótki czas między rozstrzygnięciem przetargu a podpisaniem umowy – który uniemożliwia wejście nowych graczy na szczeciński rynek komunikacji miejskiej.

Przetarg ZDiTM można śledzić na stronie: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl/public/postepowanie?postepowanie=56975220