Grodziskie Przewozy Autobusowe wybierają liniowo PKS Bodzentyn i PKS Grodzisk

infobus
02.11.2023 19:07

27 października Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe rozstrzygnął czteroczęściowy przetarg na świadczenie usług przewozowych w zakresie transportu publicznego.

Dwa zadania wygrał PKS Grodzisk Mazowiecki, zaś po jednym otrzymają – PKS Tarnobrzeg i PKS Bodzentyn. Usługi powiatowo-gminnych przewozów pasażerskich mają być świadczone od 1 stycznia 2024 roku do 31 stycznia 2024 roku. Zamawiający przewiduje jednak możliwość wydłużenia umowy nawet do końca 2026 roku (prawo opcji).

Czteroczęściowy przetarg

Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na cztery części, z czego:

  • część 1 obejmuje świadczenie usług przewozowych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich (33 linie). Łączna praca eksploatacyjna wynosi 5 876 678,1 wzkm w ramach zamówienia podstawowego z prawem opcji,
  • część 2 obejmuje świadczenie usług przewozowych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich (9 linii). Łączna praca eksploatacyjna wynosi 1 422 111,3 wzkm w ramach zamówienia podstawowego z prawem opcji,
  • część 3 obejmuje świadczenie usług przewozowych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich (19 linii). Łączna praca eksploatacyjna wynosi 2 224 284,3 wzkm w ramach zamówienia podstawowego (gwarantowanego) z prawem opcji,
  • część 4 obejmuje świadczenie usług przewozowych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich (4 linie). Łączna praca eksploatacyjna wynosi 1 095 176,4 wzkm w ramach zamówienia podstawowego (gwarantowanego) z prawem opcji.
27 października Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe rozstrzygnął czteroczęściowy przetarg na świadczenie usług przewozowych w zakresie transportu publicznego.

Wymagania taborowe

Zamawiający ma określone wymagania względem taboru, który będzie skierowany na linie. ZPG GPA wymaga następujących autobusów:

  • w części 1 – 49 pojazdów MINI1, 3 pojazdy MINI2, 2 pojazdy MINI3,
  • w części 2 – 9 pojazdów MIKRO i 9 pojazdów MINI1,
  • w części 3 – 23 pojazdy MINI1 albo MINI2,
  • w części 4 – 14 pojazdów MIDI1 albo MIDI2 albo MAXI.

Zamawiający według własnych standardów zdefiniował tabor typu MIKRO, MINI, MIDI i MAXI, w następujący sposób:

  • MIKRO – pojazdy o długości od 5,4 do 9,1 m wyprodukowane w 2020 roku lub młodsze
  • MINI1 – pojazdy o długości od 6,5 do 9,1 m wyprodukowane w 2019 roku lub młodsze,
  • MINI2 – pojazdy o długości od 6,5 do 9,1 m wyprodukowane w 2018 roku lub młodsze,
  • MINI3 – pojazdy o długości od 6,5 do 11,0 m wyprodukowane w 2012 roku lub młodsze,
  • MIDI1 – pojazdy o długości od 8,1 do 8,599 m wyprodukowane w 2018 roku lub młodsze,
  • MIDI2 – pojazdy o długości od 8,6 do 9,099 m wyprodukowane w 2016 roku lub młodsze,
  • MAXI – pojazdy o długości od 9,1 do 13,0 m wyprodukowane w 2008 roku lub młodsze.
27 października Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe rozstrzygnął czteroczęściowy przetarg na świadczenie usług przewozowych w zakresie transportu publicznego.
GPA rozstrzyga przetarg na komunikację miejską. PKS Grodzisk bierze 2 zadania

Trzy firmy chętne

9 października zamawiający otworzył oferty od trzech firm chętnych do obsługi komunikacji miejskiej. Swoje propozycje złożyli:

  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. sp. z o.o. – część 2 – cena 7 066 459,96 PLN, część 3 – cena 13 640 716,36 PLN, część 4 – cena 6 418 628,39 PLN,
  • PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – część 1 - cena 25 268 053,67 PLN,
  • PKS Bodzentyn sp. z o.o. – część 2 – cena 6 684 392,19 PLN.

Budżet zamawiającego przedstawiał się następująco:

  • dla części nr 1: 25 424 915,48 PLN,
  • dla części nr 2: 6 610 649,98 PLN,
  • dla części nr 3: 12 559 218,90 PLN,
  • dla części nr 4: 6 953 925,72 PLN.
27 października Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe rozstrzygnął czteroczęściowy przetarg na świadczenie usług przewozowych w zakresie transportu publicznego.
Liniowe zmiany od stycznia 2024 r. w GPA: większa liczba kursów na najbardziej obciążonych liniach, nowe połączenia i przystanki oraz lepsza integracja komunikacyjna całego regionu.

Bodzentyn i Grodzisk górą

Mieliśmy więc oferty w budżecie w części nr 1 i 4, zaś w częściach nr 2 i 3 były niewielkie przekroczenia kwot przygotowanych przez ZP GPA. To jednak nie stanowiło przeszkody w rozstrzygnięciu przetargu we wszystkich zadaniach.

Zwycięzcami w poszczególnych zadaniach zostali:

  • w części nr 1 – PKS Tarnobrzeg,
  • w części nr 2 - PKS Bodzentyn,
  • w części nr 3 - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz.,
  • w części nr 4 - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz.

Jak przekazały Grodziskie Przewozy Autobusowe, od 1 stycznia 2024 r. na ulice regionu wyjedzie 28 autobusów wyprodukowanych w listopadzie i grudniu 2023 r. przez mazowiecką firmę Mercus

Wszystkie autobusy przystosowane będą do przewozu osób o ograniczonej mobilności i wózków, będą klimatyzowane i wyposażone w system informacji pasażerskiej . To jedno z największych jednorazowych wdrożeń nowych autobusów tego typu w komunikacji powiatowo-gminnej w Polsce.

-„Łącznie do obsługi wszystkich linii od Nowego Roku potrzebnych będzie niemal 120 autobusów! Obecnie jeździ ich około 80.Jak Państwo widzą na zamieszczonych schematach od Nowego Roku wprowadzamy trochę zmian w całej sieci komunikacyjnej. Są one wynikiem zbieranych przez cały rok postulatów i wniosków Mieszkańców i Pasażerów – poinformowały GPA.

Na koniec podajemy link do rozstrzygniętego przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/817768