Busworld 2023: Higer tylko z autobusami elektrycznymi. Bez Scanii
6 października chiński Higer zorganizował konferencję prasową na targach w Brukseli, podczas której pokazał premierowy elektrobus Fencer F1 Integral EV.
Dodajmy, że na stoisku Scanii był obecny autobus turystyczny z nadwoziem Higer (z silnikiem na biodiesel), natomiast Chińczycy wykonali krok naprzód. Teraz - już bez pomocy Scanii - chcą zaoferować w Europie swój własny e-bus, który wcześniej sprawdzili na rynku brytyjskim na podwoziu szwedzkiego producenta w wersji diesel. Lekcja odrobiona!
Trzy autobusy
Łącznie na targach Busworld w Brukseli, firma Higer pokazała trzy autobusy z napędem elektrycznym:
- Higer Fencer F1 Integral EV. Sama platforma Fencer (z silnikiem diesla) oficjalnie zadebiutowała w Wielkiej Brytanii 18 maja 2021 r. Teraz pojawiła się elektryczna wersja Fencera F1. Po raz pierwszy w wersji integralnej, co jest nowością w historii firmy Higer. Podwozie G4 zostało zbudowane specjalnie dla Fencera i wykorzystuje metodę dwuwarstwowego zabezpieczenia ramy elektroforezą + natrysk proszkowy. Konstrukcja ta wyposażona jest w osie ZF z zawieszeniem pneumatycznym Wabco z EBS+ESC.
Z kolei stylistyka nadwozia inspirowana jest … Ironmanem. Jego wymiary to 12500×2550×3400 mm, co zapewnia 35 miejsc siedzących i troje drzwi. Podwyższono także stanowisko kierowcy, aby poprawić pole widzenia prowadzącego pojazd. Ponadto autobus wyposażony jest m.in. w system ochrony pieszych, wykrywanie martwego pola, ostrzeganie przed kolizją z przodu.
Fencer F1 Integral EV ma dwie opcje pojemności akumulatora: 350 kWh lub 422 kWh. System można wstępnie podgrzać lub schłodzić podczas ładowania, aby zrównoważyć zużycie energii. Maksymalna zdolność autobusu do pokonywania wzniesień wynosi 20%, a sterowanie wielobiegowe zostało zastosowane w celu zrównoważenia mocy i zużycia energii przez autobus.
Zobaczcie konferencję prasową Higera na Busworld, którą poprowadził Leo Zheng, wiceprezes wykonawczy Higer:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MINI i MINI
Ponadto na wystawie w Brukseli mogliśmy jeszcze zobaczyć dwa mniejsze autobusy od Higera:
- Azure 9 – autous klasy MIDI dostosowanym do potrzeb europejskiego rynku. Szósty elektrobus w gamie Higera. Projekt ten ma konstrukcje modułową i dlatego długość modelu waha się od 8,7 m do 9 m. Cała seria jest niskopodłogowa i całkowicie elektryczna. Pojazd ten nadaje się do eksploatacji na obszarach podmiejskich lub jako shuttle bus.
- Azure 7 – pojazd na „ostatnią milę”. Płaska i niskopodłogowa powierzchnia autobusu zapewnia znaczną przestrzeń stojącą i mieści maksymalnie 40 pasażerów. Pojazd jest wyposażony w akumulator CATL, niezależne zawieszenie przednie i elektryczną oś napędową. Azure 7 jest wyposażony w nową generację magistrali CAN. Jest ona skonfigurowana z transmisją danych w tle T-BOX, tym samym platforma p[rzez chmurę monitoruje stan pojazdu w czasie rzeczywistym.