Nowy Dwór Mazowiecki z jedną ofertą w liniowym przetargu
13 lipca Nowy Dwór Mazowiecki otworzył jedną ofertę w przetargu na wykonanie zadania pod nazwą: „Komunikacja miejska na terenie miasta Nowy Dwór Mazowiecki w latach 2023 – 2025”. Umowa z nowym wykonawcą miałaby obowiązywać od dnia 2 sierpnia 2023 roku (lub od dnia podpisania umowy) przez okres 26 miesięcy.
Już wiemy, że do podpisania umowy jednak nie dojdzie, bowiem przetarg od razu po otwarciu oferty unieważniono.
4 linie BKM
Zanim przejdziemy do omówienia złożonej oferty, przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia obejmuje świadczenie usług komunikacyjnych na czterech trasach:
- linia NDM 1 o długości 29,4 km – 6 kursów dziennie, w tym trzy kursy w godzinach 5:00-11.00 oraz trzy kursy w godzinach 13:00-19:00 - od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt,
- linia NDM 2 o długości 30,2 km – 6 kursów dziennie, w tym trzy kursy w godzinach 5:00-11.00 oraz trzy kursy w godzinach 13:00-19:00 - od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt,
- linia NDM 3 o długości 42,1 km – 6 kursów dziennie dostosowanych do czasu pracy zakładów w dzielnicy przemysłowej (tzn. dowóz i odbiór pracowników ze zmian na godz. 6:00, 8:00, 14:00, 16:00, 18:00, 22:00) - we wszystkie dni z wyjątkiem 25 grudnia, 1 stycznia oraz pierwszego dnia Wielkanocy,
- linia NDM 4 o długości 30,70 km – 8 kursów dziennie w godzinach 6:00-20:00 - od poniedziałku do soboty za wyjątkiem świąt.
Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić bezpłatny przejazd dla wszystkich osób korzystających z komunikacji miejskiej.
Wymagany tabor
Miasto chciało, aby wybrany wykonawca do obsługi w/w linii skierował minimum cztery autobusy o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2017, spełniające normę emisji spalin minimum Euro 5. Mają być to pojazdy o długości w przedziale od 8 do 12,5 m. Autobusy powinny być nisko lub częściowo niskopodłogowe. Do 31 grudnia 2025 roku, co najmniej 32% floty wykonawcy mają stanowić autobusy elektryczne lub napędzane gazem ziemnym. Ponadto, zamawiający wymagał od wykonawcy wdrożenia systemu do monitorowania pozycji autobusu w czasie rzeczywistym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jedna oferta i unieważnienie przetargu
13 lipca do miasta wpłynęła jedna oferta w przetargu liniowym, którą złożył:
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – cena 6 733 303,20 PLN brutto.
Zamawiający na realizację liniowych zadań miał przygotowane zaledwie 3 519 532,00 PLN. W tej sytuacji, decyzja mogła być tylko jedna – unieważnić przetarg. Tak też się stało. Miasto niezwłocznie po otwarciu oferty, poinformowało, że nie może dołożyć brakujących środków do ceny złożonej oferty i dlatego przetarg unieważniono.