Wiesbaden z testem dwuprzegubowego autobusu elektrycznego
ESWE Verkehr od 6 do 17 czerwca testował 25-metrowy autobus elektryczny szwajcarskiego producenta HESS.
Po wycofaniu się z pojazdów wodorowych, przewoźnik potrzebuje pojazdów o dużej pojemności na kluczowe linie.
Nowość w Wiesbaden
Firma transportowa z Wiesbaden przetestowała LightTram 25 OP w normalnej eksploatacji. Celem testów było sprawdzenie, czy autobusy dwuprzegubowe o długości prawie 25 metrów mogą być wykorzystywane w siatce tras ESWE Verkehr. Pojazd został wypożyczony od miasta Bazylea we współpracy z producentem autobusu - HESS. Podobne autobusy kursują we francuskim Nantes czy australijskim Brisbane.
„Chcemy uzyskać jak najdokładniejszy obraz konkretnego możliwego zastosowania takiego pojazdu w naszej sieci” – powiedział dyrektor techniczny ESWE, Jan Görnemann. „W teście praktycznym brali udział kierowcy i pracownicy naszych warsztatów, a także władze miejskie i transportowe".
Testy przed zakupami
Gdyby ESWE zdecydowało się na te pojazdy, byłyby one eksploatowane tylko na głównych trasach i w przyszłości stanowiłyby alternatywę dla obecnych autobusów przegubowych z silnikiem Diesla. W zabudowie z wąskimi uliczkami nadal będzie kursować 120 autobusów solowych Mercedes-Benz eCitaro. Jak dotąd są to jedyne autobusy elektryczne obsługiwane przez miejskie przedsiębiorstwo transportowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz, ze względu na rosnącą liczbę pasażerów, przewoźnik planuje zakup dwuprzegubowych autobusów elektrycznych, ale wcześniej musi przeprowadzić praktyczne testy, aby uniknąć błędów z przeszłości, kiedy kupował autobusy wodorowe, a następnie zakończył ich eksploatację. Dla pojazdów o długości 25 metrów konieczne byłoby stworzenie infrastruktury, np. odpowiednio długich przystanków bez barier, miejsc operacyjnych do ładowania i parkowania autobusów.
Dane testera
LightTram 25 OPP firmy HESS AG to elektryczny autobus o długości 24,37 m z 44 miejscami siedzącymi i miejscem dla 162 pasażerów stojących oraz 2 osób na wózkach inwalidzkich. Posiada 4 podwójne drzwi i 1 pojedyncze. Osiem modułów akumulatorowych o łącznej pojemności 533 kWh zapewnia zasięg do 200 km. Według producenta, dwuprzegubowiec ma taką samą zwrotność jak klasyczny autobus przegubowy o długości 18 metrów dzięki dwóm kierowanym osiom.
Na podstawie oceny testów ESWE zdecyduje, czy przetestować inne pojazdy dwuprzegubowe innych producentów. Oprócz HESS autobusy takie oferują również Solaris i Van Hool.