Miały być gazowce – będą diesle. PKM Tychy z umową z Solarisem na 10 autobusów
25 kwietnia tyskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej podpisało umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę 10 autobusów klasy MAXI zasilanych olejem napędowym.
Najnowsze pojazdy Solaris Urbino 12 dołączą do floty PKM Tychy jeszcze w tym roku.
Pół kroku
Wartość umowy to 16 359 000 zł. Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach.
- Co istotne i warto podkreślić to to, że te autobusy są zasilane olejem napędowy. Spełniają one jednak najwyższe standardy, jeśli chodzi o emisję spalin. Te pół kroku wstecz musieliśmy wykonać z powodu utrzymującej się bardzo wysokiej ceny gazu. Dziś za gaz płacimy trzykrotnie więcej - w stosunku do tego, co płaciliśmy jeszcze dwa lata temu. Nasza flota będzie zdywersyfikowana na różne źródła napędu - olej napędowy, a w przyszłości wodór i autobusy elektryczne - powiedział Miłosz Stec prezes PKM Tychy sp. z o.o.
Niepewną sytuację na rynku paliw i konieczność dywersyfikacji napędu przez PKM podkreślił także Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.
- W dzisiejszych czasach, gdy ceny ropy i gazu często się zmieniają, taka intensyfikacja jeśli chodzi o tabor jest korzystna dla firmy. Nie ma ryzyka, że to wpłynie np. na pogorszenia jakości powietrza w mieście, chociażby z tego powodu, że te autobusy będą jeździły na dłuższych, metropolitalnych trasach, na pewno poprawi się za to stabilność i sytuacja finansowa spółki - podkreślił Andrzej Dziuba, Prezydent Tychów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tyski standard
Nowe autobusy będą wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, system liczenia pasażerów, monitoring, system informacji pasażerskiej, okna przesuwne i wywietrzniki dachowe do naturalnej wentylacji oraz gniazdka z ładowarkami USB dla pasażerów z podwójnym portem umiejscowione pod każdym podwójnym siedzeniem.
- Podpisanie umowy zostało poprzedzone długim dialogiem technicznym. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 10 autobusów o długości 12 m, mieszczących min. 80 pasażerów, z czego 26 na miejscach siedzących. Pojazdy z silnikiem o mocy od 220 kW spełniają normę Euro 6. Wyposażenie obejmuje monitoring, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, tablice informacyjne LED i LCD, system automatycznych zapowiedzi głosowych, kasowniki – wyliczył Rafał Zajas, dyrektor sprzedaży Regionu Południowego w Solaris Bus & Coach.
Producent zobowiązał się dostarczyć pojazdy do 30 listopada 2023 roku, jednocześnie nowe pojazdy zostaną objęte gwarancją producenta na okres 24 miesięcy bez limitu przebiegu.