Irex wygrywa w przegubowej dogrywce ZTM i wraca do Lublina

infobus
03.03.2023 18:02

1 marca Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w powtórzonym zamówieniu na obsługę wybranych linii autobusami przegubowymi.

W pierwszym podejściu (w ramach zadania oznaczonego jako numer 2), Zarząd także otrzymał dwie oferty, ale okazały się one jednak zbyt drogie. Za drugim razem udało się uzyskać jedną ofertę w budżecie i tym samym do Lublina wróci Irex. Z taborem klasy MEGA.

DWIE OFERTY

Zakres lubelskiego zamówienia obejmował podobnie jak za pierwszym razem – świadczenie przez 48 -m-cy usługi przewozu regularnego osób na wybranych liniach w liczbie nie większej niż 2 100 000 wzkm, natomiast zmniejszyła się liczba pojazdów – zamiast 12. teraz Lublin wymaga 10. przegubowców klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,75 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2013 roku i spełniającymi normę emisji spalin Euro 5. Zadaniem wykonawcy będzie obsługa wybranych brygad linii 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55, 57. Wszystko wskazuje na to, że ponowie te trasy trafią do Irexu.

10 lutego ZTM w Lublinie otworzył oferty od:

  • Konsorcjum „APGG"  z Lublina (nowego gracza na komunikacyjnej mapie Polski), które wystąpiło z kooperacji z firmą Usługi Transportowe Gabriel Gorzel­ Partner ze Świdnika z ceną 29.064.000,00 PLN brutto
  • Konsorcjum IREX-8  z Lublina i IREX-3 z Świętochłowic na sumę 26.649.000,00 PLN brutto.

Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 26.670.000,00 PLN brutto. To oznacza, że propozycja Irexu zmieściła się idealnie w budżecie i tym samym firma wróci na lubelskie trasy.  

DWA PAKIETY

Przypomnijmy, że 20 grudnia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w przetargu, gdzie w części I  swoje propozycje złożyły trzy firmy:

  • IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 13.109.040,00 PLN brutto;
  • Lubelskie Linie Autobusowe z ceną 12.549.600,00 PLN brutto;
  • BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 14.817.600,00 PLN brutto. Ostatecznie Zarząd zdecydował się w tym zadaniu na wybór oferty LLA.

Natomiast w części II  oferty położyły dwie firmy: 

  • IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 30.776.760,00 PLN brutto;
  • BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 31.752.000,00 PLN brutto.

Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zadania to 26.670.000,00 zł brutto. 27 grudnia to zamówienie zostało anulowane, gdyż kwota do dołożenia (ponad 4,10 mln zł brutto) okazała się zbyt duża. Powtórka  i obniżenie liczby wzkm przyniosło pozytywny efekt i ZTM jest już o krok od liniowej umowy

Dzięki niej na lubelskie ulice wyjedzie więcej autobusów przegubowych.

-„Wykonawca ma dostarczyć minimum 10 niskopodłogowych autobusów przegubowych, którymi będzie świadczyć usługę przewozu – komentuje ten wynik Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. – Chodzi o linie nr 20, 31 i 39. To świadczenie obejmuje również gminy ościenne, czyli te, które mają podpisane stosowne porozumienie. Natomiast samo rozpoczęcie świadczenia tych usług nastąpi w terminie do miesiąca od daty zawarcia umowy.

Umowa między ZTM a spółką Irex zostanie podpisana na najbliższe cztery lata.