Z Wrocławia do Belgii: Kolejne autobusy Volvo S-Charge dla TEC

infobus
14.02.2023 11:07

Volvo Buses otrzymało ponowne zamówienie na dostawę jaskrawożółtych autobusów miejskich 7900 S-Charge, które niebawem wejdą do użytku w belgijskim regionie Walonii.

To duże zamówienie jest następstwem niedawnych dostaw pojazdów hybrydowych Volvo Buses, które sprawdziły się w eksploatacji i stąd mamy kolejny kontrakt, który zrealizuje fabryka autobusów we Wrocławiu

Kierunek Belgia

Waloński operator transportu publicznego - Opérateur de Transport de Wallonie (OTW), działający pod nazwą handlową TEC, zamówił 97 autobusów Volvo 7900 S-Charge. Zamówienie zostało zrealizowane w drodze przetargu publicznego w ramach większej umowy ramowej pomiędzy Volvo Buses a OTW-TEC.

W 2021 roku Volvo Buses dostarczyło 64 autobusy Volvo 7900 S-Charge; w 2018 roku dostarczono około 100 elektrycznych autobusów hybrydowych.

To duże zamówienie jest następstwem niedawnych dostaw pojazdów hybrydowych Volvo Buses, które sprawdziły się w eksploatacji. Jaskrawożółte autobusy Volvo 7900 S-Charge wejdą do użytku w belgijskim regionie Walonii.

fot. TEC

Hybrydyzacji taboru

To nowe zamówienie jest częścią ambicji OTW-TEC, aby włączyć aż 430 autobusów hybrydowych do swojej floty. Dzięki zamówieniu OTW-TEC będzie dysponować 293 kompletnymi autobusami Volvo oraz 177 pojazdami z podwoziami i nadwoziami Volvo dostarczonymi przez firmę VDL.

-„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że OTW-TEC nadal zamawia nasze zelektryfikowane autobusy i że możemy kontynuować naszą współpracę w celu zapewnienia zrównoważonego transportu w Belgii – powiedział Bas Dubois, dyrektor zarządzający Volvo Buses w krajach Beneluksu. „Jednym z kluczowych punktów jest to, że autobusy te wykazały się doskonałą niezawodnością w działaniu. Kierowcy doceniają również komfort środowiska pracy kierowcy”.

Wprowadzony na rynek w 2020 roku autobus Volvo 7900 S-Charge, aktualnie jest eksploatowany w 25 krajach. Nie wymaga infrastruktury do ładowania, ponieważ samoczynnie ładuje się podczas pracy, odzyskując energię podczas hamowania. W trybie w pełni elektrycznym może przejechać do 1 km z prędkością do 50 km/h, co zapewnia elastyczność w dostosowywaniu się do potrzeb transportu publicznego w różnych miastach. Inne korzyści obejmują znaczne oszczędności paliwa, zmniejszoną emisję i niski poziom hałasu zarówno dla pasażerów, jak i okolicznych mieszkańców.