Bochnia wybiera autobusy od Mercusa i Busimport. I anuluje jedno zadanie
27 stycznia Gmina Bochnia rozstrzygnęła przetargu na zakup siedmiu nowych autobusów na potrzeby lokalnego transportu zbiorowego.
To kolejne taborowe zamówienie małopolskiego samorządu w tym roku. Pierwsze zamówienie opiewało na … siedem pojazdów od Mercusa oraz EvoBus, a teraz - i to ponownie z dofinansowaniem z programu Polski Ład – gmina chciała kupić siedem kolejnych autobusów, w tym dwa minibusy, dwa midibusy i trzy wolnobieżne pojazdy elektryczne. Cel ten prawie został osiągnięty i tylko zadanie na dostawę tych ostatnich pojazdów zostało unieważnione z powodu przekroczenia budżetu.
DRUGa siódemka
W maju ub.r. Gmina Miasto Bochnia otrzymało dofinansowania w ramach II edycji Rządowego Funduszu „Polski Ład” – Program Inwestycji Strategicznych na II edycję projektu „Zakup nowego taboru do transportu zbiorowego w Gminie Miasta Bochnia”. Jego wartość to 3.180.000 zł. W oparciu o tę dotację jesienią ruszył przetarg, który podzielony został na trzy części:
- dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów przystosowanych do przewozu 14 pasażerów na miejscach siedzących i 20 pasażerów na miejscach stojących;
- dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów przystosowanych do przewozu 20 pasażerów na miejscach siedzących i 30 pasażerów na miejscach stojących;
- dostawa trzech nowych elektrycznych pojazdów autobusowych, wolnobieżnych.
Wymagany termin realizacji całego zamówienia to 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
PIĘĆ OFERT
19 grudnia małopolska gmina otrzymała pięć ofert – po dwie w zadaniach 1 i 2 oraz jedną w zadaniu nr 3. Całkiem nieźle. W szczegółach wyglądało to następująco:
w części I – MINI (dostawa dwóch autobusów przystosowanych do przewozu 14 pasażerów na miejscach siedzących i 20 pasażerów na miejscach stojących) – z budżetem w wysokości 370.000,00 PLN brutto – swoje oferty złożyły firmy:
- Truck Import – Export Wynajem z Warszawy (Mercus) na kwotę 1.448.940,00 PLN brutto
- MMI z Redzikowa na kwotę 1.536.270,00 PLN brutto
w części II – MIDI (dostawa dwóch autobusów przystosowanych do przewozu 20 pasażerów na miejscach siedzących i 30 pasażerów na miejscach stojących) – z budżetem w wysokości 290.000,00 zł – swoje oferty złożyły firmy:
- Autobagi Polska z Libertowa (przedstawiciel BMC) na kwotę 1.867.140,00 PLN brutto
- Busimport.pl z Gierłatowa na kwotę 1.891.248,00 PLN brutto
w części III - Melex (dostawa trzech elektrycznych pojazdów autobusowych, wolnobieżnych) – z budżetem 160.000,00 zł – ofertę położyła tylko firma:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Truck Import – Export Wynajem z Warszawy (Mercus) na kwotę 2.210.310,00 zł. Co dokładnie zaproponował Mercus tego jeszcze nie wiemy, ale to zamówienie jako jedyne zostało anulowane.
BUDŻETowe dołożenie
Łącznie zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości … 820 000,00 zł. Po podwyższeniu budżetu - komisja przetargowa oceniła propozycje wg dwóch kryteriów: Gwarancja / Waga: 40 Cena - Waga: 60 i dokonała następującego wyboru najkorzystniejszych ofert:
- w pierwszym zadaniu gmina wybrała propozycję Mercusa, czyli Truck Import – Export Wynajem z Warszawy na sumę 1.448.940,00 PLN brutto, a w pokonanym polu zostało MMI;
- w drugim zadaniem komisja przetargowa z przyczyn formalnych odrzuciła ofertę firmy Autobagi i w tej sytuacji dość szczęśliwie zwycięzcą została spółka Busiimport.pl z autobusami marki Isuzu;
- trzecie zadanie - gdzie mieliśmy tylko ofertę Mercusa w wysokości 2 210 310,00 zł brutto – zostało anulowane. Czy dojdzie tutaj do powtórki? Nie jest to takie pewne – wydaje się, że Bochnia „poświęciła” to zadanie i skumulowała cały budżet na pierwszą i drugą część zamówienia. Czy mamy rację? Zobaczymy.
Za pierwszym razem
Przypomnijmy, że w sierpniu br. Bochnia podpisała umowę na zakup pierwszych siedmiu fabrycznie nowych autobusów, które dołączą do taboru Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w lipcu 2023 r.
Kontrakt objął: sześć autobusów komunikacji miejskiej klasy MINI o wartości 4,3 mln zł brutto i tę dostawę zrealizuje Mercus; jeden autobus turystyczny klasy MAXI o wartości 1,5 mln zł brutto, który zostanie dostarczony przez firmę EvoBus Polska. Obie firmy, zgodnie z zawartymi umowami, mają 11 miesięcy na realizację przedmiotu umowy.
-„Bardzo mnie cieszy zakup nowych autobusów spełniających najwyższe standardy, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, a przy tym niskoemisyjnych – powiedział podczas podpisania umów wójt Bochni, Marek Bzdek i przypominał, ze Gmina Bochnia na realizację tego zadania otrzymała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości prawie 4 mln zł.