Minibus dla lotników. Auto-Cuby nie dało rady – czas na Mercusa
1 lutego Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie otworzyła ofertę w ponowionym postępowaniu na zakup autobusu klasy MINI.
W pierwszym podejściu do zakupu minibusa lotnicy wybrali ofertę Auto-Cuby, jednak pomorska firma w styczniu uchyliła się od podpisania umowy. Zamówienie więc ponowiono i teraz jedyną ofertę złożył Mercus. Liczymy na pomyślne zakończenie tego prestiżowego kontraktu. W końcu szkoła w Dęblinie to taki nasz „Top Gun” i szerokie pole do promocji firmy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to autobus ma być dostarczony nie później niż do 15 listopada 2023 roku.
jedna oferta
W powtórzonym przetargu Lotnicza Akademia Wojskowa w Dęblinie także otrzymała jedną ofertę, ale tym razem położyła ją firma Truck Import-Export Wynajem czyli Mercus, który zaproponował za autobus 19+1+1 kwotę 650.670 PLN brutto (wcześniej Auto-Cuby zaproponowało 699 870,00 PLN brutto i zadeklarowało 24 miesiące gwarancji + termin realizacji zamówienia 10 miesięcy). Z kolei budżet zamawiającego to 700 000,00 PLN brutto.
Czyli najnowsza oferta mieści się w budżecie. Czekamy zatem na szybki wybór najkorzystniejszej oferty, podpisanie umowy i przyjazd nowego autobusu do Dęblina.
Dodajmy, że wojskowy kontrakt ma najprawdopodobniej dofinansowanie z programu MEiN „Rozwój potencjału infrastrukturalnego podmiotów wspierających system oświaty i wychowania”, o którym pisaliśmy już przy okazji strażackiego zamówienia na autobus z Ostrowa Lubelskiego.
Lotniczy minibus
Zamówiony przez Akademię autobus to pojazd o długości minimum 7,8 m klasy MINI. Powinien on mieć możliwość przewiezienia 19 osób na miejscach siedzących wraz z kierowcą. Pojazd musi być zdolny do wykonywania przewidzianych zadań transportowych po drogach twardych i gruntowych w warunkach klimatycznych i terenowych charakterystycznych dla obszaru Europy. Autobus musi posiadać z przodu i z tyłu miejsce do mocowania liny lub taśmy holowniczej (fabryczny uchwyt do holowania pojazdu) umożliwiające jego ewakuację przy masie rzeczywistej równej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Minibus musi być wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy minimum 140kW, spełniający normę emisji spalin Euro 6 E, połączony z ręcznie sterowaną lub automatyczną skrzynią biegów o minimum 8 przełożeniach do przodu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ma on być ponadto wyposażony w systemy bezpieczeństwa, takie jak: airbag kierowcy, tachograf w wersji min 4.0, układ przeciwdziałający blokowaniu kół z elektronicznym systemem podziału siły hamowania, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, system kontroli trakcji, system (wspomaganie) ruszania pod górę, system hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się dwa telewizory o przekątnej około 17 cali (z przodu na wysokości pierwszego rzędu siedzeń oraz po środku przedziału pasażerskiego).
Miejsca siedzące stanowić mają fotele pasażerskie w wykonaniu kubełkowym z integrowanym zagłówkiem z rączkami/uchwytami, stolikiem, siatkowymi kieszeniami tylnymi, z regulowanymi podnóżkami lub podparciem stóp. Do tego, siedzenia muszą być wyposażone w zagłówek (integralny z oparciem), 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz podłokietnik od strony korytarza. Ponadto, każdy rząd siedzeń musi mieć gniazdo USB z podświetleniem LED. W przedziale pasażerskim oświetlenie wnętrza będzie wykonane w technologii LED z RGB z możliwością ściemniania. W pojeździe znajdzie się również przedział bagażowy - za fotelami ostatniego rzędu - umożliwiający pasażerom zawieszanie ubrań.
OSTATNI ZAKUP
Przypomnijmy, że po raz ostatni Wojsko Polskie było na autobusowych zakupach w zeszłym roku. W efekcie ogłoszonego zamówienia - które wygrała firma Wanicki - pod koniec 2022 do Regionalnej Bazy Logistycznej dostarczono partię autobusów międzymiastowych marki Irizar model i4. Wartość umowy w części gwarantowanej i opcjonalnej opiewa na kwotę 27 527 400,00 zł. fot. WP Autobusy wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów ZF-TRAXON, a zastosowany system przekładni oferuje wiele zalet takich jak: sprawność techniczną na bardzo wysokim poziomie (nawet 99,7%), mniejsze zużycie paliwa, a także wysoką jakość wykonania i niezawodność. W porównaniu z manualną skrzynią biegów zastosowane rozwiązanie przyczynia się do zmniejszenia zużycie paliwa nawet o 8%.
Autobusy Irizar i4 objęte są 6 letnią gwarancją na wszystkie elementy, które nie podlegają normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji. Dostarczone najnowsze autobusy, to zarówno wyższy komfort podróży dla pasażerów, wysoka niezawodność, mniejsze zużycie paliwa jak i niższa emisyjność spalin. Bieżący zakup autobusów na potrzeby Sił Zbrojnych RP, wpisuje się w trwający już od kilku lat proces unowocześniania floty transportu osobowego w Siłach Zbrojnych RP a w procesie tym wydatną rolę odgrywa 2. Regionalna Baza Logistyczna w Warszawie.