Przetargi w MZA Warszawa
infobus
05.06.2006 17:11
Przetargi w MZA Warszawa
Pierwszy – 12 maja br. – został ogłoszony przez MZA przetarg na dostawę nowych, 100 autobusów przegubowych. Natomiast drugi – na 50 pojazdowych solowych – pojawił się w biuletynie UZP dokładnie w Dzień Dziecka, czyli 1 czerwca br. Biorąc pod uwagę wszystkie tegoroczne przetargi-giganty (Sosnowiec, Łódź, Poznań, Białystok), warszawski kontrakt będzie zdecydowanie największy. A pamietajmy, że do stolicy dodatkowo dotrze jeszcze 55 autobusów przegubowych dla firmy ITS Michalczewski. Jest tylko jedno 'ale’ – waszawscy pasażerwie będa mogli skorzystać z nowych nabytków MZA dopiero pod koniec zimy przyszłego roku i to pod dość ryzykownym warunkiem, że procedura przetargowa się nie wydłuży (poprzednie zamówienie MZA trwało od momentu ogłszenia zamówenie do momentu relizacji aż 15 miesięcy). Termin dostawy na przegubowce został określony w SIWZ na 30 tygodni, a na solówki – na 32 tygodnie. Poza gabarytami zasadniczą różncą miedzy tymi zamówieniami jest wymóg niskiej podłogi. W 'przegubowym’ przetargu nie ma takiego wymogu i można spodziewać się, że zwycięży ekonomiczna konstrukcja średniopodłogowa (naszym zdaniem największe szanse na wygraną ma odnoszący coraz większe sukcesy na polskim rynku Mercedes-Benz Conecto G). Natomiast w przetargu na pojazdy klasy maxi zamawiający dopuszcza tylko konstrukcje całkowicie niskopodłogowe – bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz drzwiach o wysokości podłogi na progu drzwi do 360 m. Kto tutaj będzie fawotytem? Biorąc pod uwagę kryterium ceny o stosunkowo dość niskiej wartości – 69% – na jednoznaczną odpowiedź będziemy musieli poczekać przynajmniej do sierpnia br.
Na zakończenie kilka słów na temat możliwości dostarczenia w ramach obu przetargów silników spełniających norme Euro 3, które jak wszyscy dobrze wiemy można rejestrować tylko do 1 października br. A przecież dostawy dla MZA zakończą się grubo po tym terminie. Otóż Komisja Unii Europejskiej wprowadziła okres przejściowy na stosowanie Euro 4 dla wszystkich producentów samochodów. Mogą oni w okresie 1.10.2006 -1.10.2007 nadal sprzedawać pojazdy z Euro 3, ale pod dwoma warunkami – nie moze być ich więcej niż 30% całej sumy pojazdów wyprodukowanych w okresie 1.10.2005 – 1.10.2006 oraz producent musi podać wcześniej numery VIN. W Polsce – wg nieoficjalnych danych (oficjalnych w ogóle nie mozna uzyskać) – obowiązuje tylko ten drugi warunek.
50 pojazdów klasy maxi
Przetarg ten dotyczy dostawy 50 sztuk fabrycznie nowych, pojedynczych autobusów miejskich. Mają to być wozy pojedyncze, trzydrzwiowe, klasy MAXI, o długości całkowitej 11,8 ÷12,0 m, identyczne pod względem parametrów technicznych i kompletacji (z wyjątkiem silnika, który może być zastosowany w dwóch wykonaniach, spełniających odpowiednio wymagania czystości spalin EURO-3 lub EURO-4), całkowicie niskopodłogowe –bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz drzwiach (jeden stopień w każdych drzwiach, wysokość podłogi na progu drzwi do 360 mm). Całkowita wartość tego zamówienia wynosi 40.200.000 PLN (bez podatku VAT).
Kryteria oceny ofert
Wybrana zostanie oferta najbardziej korzystna ekonomicznie. Decydującą rolę odegrają takie kryteria jak:
1 cena oferty –69%
2 zużycie paliwa –14%
3 kwota udziału własnego w kosztach części zmiennych i napraw zewnętrznych w okresie gwarancji dodatkowej –12%
4 parametry użytkowe autobusu –5%
Termin składania ofert upływa dnia 31 lipca 2006 roku, o 11:00. Godzinę później, w siedzibie MZA Warszawa, nastąpi ich otwarcie.
100 autobusów klasy mega
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 100 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych autobusów miejskich. Mają to być pojazdy czterodrzwiowe, o długości całkowitej 17,5 ÷18,0 m, identyczne pod względem parametrów technicznych i kompletacji (z wyjątkiem silnika, który może być zastosowany w dwóch wykonaniach, spełniających odpowiednio wymagania czystości spalin EURO-3 lub EURO-4), całkowicie niskopodłogowe (wysokość podłogi na progu drzwi do 360 mm), lub niskopodłogowe z częściowo niską podłogą (maksymalnie dwa stopnie, w tym jeden stopień pośredni –wysokość podłogi na progu drzwi do 660 mm, co najmniej w drzwiach 1 i 2 jeden stopień –wysokość podłogi na progu drzwi do 360 mm), lub średniopodłogowe (maksymalnie dwa stopnie, w tym jeden stopień pośredni –wysokość podłogi na progu drzwi do 660 mm).
Kryteria oceny ofert
Kryteria oceny ofert są zbliżone do przedstawionych powyżej:
1 cena oferty –68%
2 zużycie paliwa –15%
3 kwota udziału własnego w kosztach części zmiennych i napraw zewnętrznych w okresie gwarancji dodatkowej –12%
4 parametry użytkowe autobusu –5%
Całkowita wartość zamówienia wynosi 104.700.000 PLN (bez podatku VAT).
Termin składania ofert upływa dnia 26 czerwca 2006 roku, o 11:00. Godzinę później, w siedzibie MZA Warszawa, nastąpi ich otwarcie.