Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Marcopolo i Tata Motors założą joint-venture w Indiach

infobus
21.05.2006 18:27
Autobus międzymiastowy Tata Starbus. Fot. Tata Motors
Tata Motors –największy producent motoryzacyjny w Indiach –oraz Marcopolo –jeden z największych na świecie producent nadwozi autobusowych z siedzibą w Brazylii –podpisały na początku maja porozumienie o utworzeniu spółki joint-venture, która będzie produkować autobusy na potrzeby rynku hinduskiego. Tata Motors będzie miał 51%, a strona brazylijska –49% udziałów w nowej spółce. Firma powinna rozpocząć produkcję w ciągu najbliższego roku. Jej oferta obejmować będzie zarówno standardowe autobusy międzymiastowe, minibusy, luksusowe autokary wysokopokładowe, a także niskopodłogowe konstrukcje miejskie. Ponadto, jednym z zadań spółki będzie badanie możliwości rozwoju rynku pojazdów miejskich typu BRT (Bus Rapid Transit). Stworzenie hindusko-brazylijskiego joint-venture ma pomóc wykorzystać doświadczenie i wiedzę Tata Motors w zakresie produkcji podwozi i układów napędowych oraz kompetencję Marcopolo w produkcji nadwozi autobusowych różnych typów. Tata Motors –największa spółka grupy Tata Group –jest największym producentem motoryzacyjnym w Indiach, przy obrotach sięgających 4,7 miliarda dolarów. Koncern jest piątym co do wielkości producentem ciężarówek średniej i dużej ładowności oraz drugim producentem autobusów dużej pojemności na świecie. W 2004 r., Tata Motors przejął Dział Pojazdów Użytkowych Daewoo, a w 2005 r. –21% udziałów w firmie Hispano Carrocera. Założona w 1949 r. firma Marcopolo jest jednym z największych producentów nadwozi autobusowych na świecie. W 2005 r. bramy wszystkich fabryk grupy opuściło 16 456 pojazdów. Firma Marcopolo słynie ponadto z dbałości o dobrobyt lokalnych społeczności na obszarach swojej działalności, organizując różnego rodzaju inicjatywy z dziedziny edukacji czy zarządzania środowiskiem. Oprócz Brazylii, firma posiada zakłady produkcyjne także w Argentynie, Portugalii, Meksyku, Kolumbii i RPA.
Głównym zadaniem hindusko-brazylijskiego joint-venture ma być produkcja autobusów z wykorzystaniem technologii podwoziowej Tata, na potrzeby rynku indyjskiego. Na zdjęciu autobus miejski Marcopolo Senior Ideale. Fot. Marcopolo S.A.