GZM rozstrzyga do końca liniowy przetarg. Dołącza Irex z Meteorem oraz Pawalec
29 marca Zarząd Transportu Metropolitarnego poinformował o wyborze najkorzystniejszych ofert w zadaniach numer 6 i 7 w ramach gigantycznym przetargu na obsługę autobusowych połączeń.
Wcześniej pisaliśmy w InfoBusie już o wyborze pięciu operatorów: PKS Grodzisk Maz. (który tym samym zadebiutuje na śląskim rynku przewozowym), śląskich firm Kłosok i Nowak Transport, spółki Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec z A21 Żory oraz Transgór Mysłowice. Teraz mamy kolejnych zwycięzców.
PRZETARGOWA SIÓDEMKA
Przypominamy, że ZTM podzielił przetarg na 7 części, które nazwał też segmentami:
- część I: segment „Zachód B” – obejmuje: Bytom, Gierałtowice, Gliwice, Knurów, Ornontowice, Orzesze, Pilchowice, Pyskowice, Ruda Śląska, Sośnicowice, Tarnowskie Góry, Toszek, Tworóg, Wielowieś, Zabrze, Zbrosławice,
- część II: segment „Wschód B”- obejmuje: Będzin, Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Katowice, Łazy, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Wojkowice,
- część III: segment „Północ B” – obejmuje: Bobrowniki, Bytom, Gliwice, Katowice, Miasteczko Śląskie, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Siemianowice Śląskie, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Tworóg, Wielowieś, Wojkowice, Zabrze, Zbrosławice,
- część IV: segment „Bytom” – obejmuje: Będzin, Bytom, Chorzów, Czeladź, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Siemianowice Śląskie, Tarnowskie Góry, Zabrze, Zbrosławice,
- część V: segment „Katowice B” – obejmuje: Katowice, Mikołów, Mysłowice, Sosnowiec,
- część VI: segment „Centrum B” – obejmuje: Bytom, Chorzów, Imielin, Katowice, Mikołów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice, Tychy,
- część VII: segment „Centrum C” – obejmuje: Bytom, Chorzów, Katowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice, Zabrze.
AUTOBUSOWI OFERENCI
Jeden wykonawca mógł złożyć ofertę na maksymalnie dwie części zamówienia. I tak dla poszczególnych części przedstawiały się one następująco:
- Część 1: z budżetem 219.130.000 zł KŁOSOK sp. z o.o. sp. k. oraz Nowak Transport Benedykt Nowak – cena 186 846 216,10 PLN
- Część 2: z budżetem 208.200.000 zł LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar sp. j., PKS Południe sp. z o.o., Ireneusz Kozieł „IREX”, Meteor sp. z o.o., IREX-1 sp. z o.o., IREX-2 sp. z o.o. – cena 196 800 510,72 PLN, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. sp. z o.o. – cena 185 781 345,49 PLN.
- Część 3: z budżetem 194.570.000 zł BENEDYKT NOWAK NOWAK TRANSPORT, PKS POŁUDNIE sp. z o.o., LZ APOLINARY LAZAR MARCIN LAZAR sp. j. – cena – 167 378 315,31 PLN, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. sp. z o.o. – cena 173 021 323,19 PLN.
- Część 4: z budżetem 143.610.000 zł, Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec, KŁOSOK sp. z o.o. sp. k. – cena 149 367 691,29 PLN. PRZESIĄDŹ SIĘ NA: MPK Kraków z przetargiem na 20 autobusów elektrycznych. Z ZTP 1.0 Nowogard z przetargiem na roczną obsługę komunikacji miejskiej
- Część 5: z budżetem 148.230.000 zł Transgór S.A., A 21 sp. z o.o. – cena 143 279 644,69 PLN.
- Część 6: z budżetem 206.180.000 zł, IREX Ireneusz Kozieł, METEOR sp. z o.o., IREX-1 sp. z o.o., IREX-2 sp. z o.o., TRANSGÓR S.A. – cena 213 456 537,66 PLN, „Mobilis” sp. z o.o. – cena 221 454 567,78 PLN.
- Część 7: z budżetem 244.580.000 zł Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec, A21 sp. z o.o. – cena 225 237 934,18 PLN, „Mobilis” sp. z o.o. – cena 247 770 091,64 PLN.
Wszyscy wybrani
W części nr 1 rozstrzygnięcie było formalnością, bowiem ZTM zadecydował o wyborze jedynej złożonej tutaj oferty, tj. konsorcjum firmy Kłosok. Podobnie było w części nr 5 - z Transgór i A21.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W części nr 2 zadecydowała najniższa cena, dzięki czemu na śląski rynek wejdzie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim.
W zadaniach nr 3 i 7 bój trwał do końca. W pierwszej z tych części wybrane zostało konsorcjum PKS Południe, LZ i Nowak Transport, które pokonało PKS Grodzisk Maz. niższą ceną. Minimalnie, ale jednak.
Podobnie było w zadaniu nr 2 - firmy Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec i A21 nie dały szans Mobilisowi i pewnie pokonały transportową grupę różnicą ponad 5 punktów.
29 marca ZTM poinformował o rozstrzygnięciu w zadaniu nr 4 (gdzie Irex wystąpił razem z Pawelcem), co było tylko formalnością, aczkolwiek ta decyzja zabrała Zarządowi trochę czasu.
Równolegle zamknięto zadanie nr 6, gdzie Irex z Meteorem zmierzyli się z Mobilisem i ostatecznie wygrali z nim o niecałe 3 pkt. Tym samym transportowej grupie z Warszawy nie udało się wejść na śląski rynek.
Teraz czekamy już tylko na podsianie umów i wyjazd nowych autobusów na trasy.