Wydłużone autobusy na topie. Kolejne Exqui.City w Malmö
W styczniu Van Hool podpisał umowę z Nobiną, największym przewoźnikiem w Skandynawii, na dostawę 21 elektrycznych, podwójnie przegubowych autobusów Exqui.City o długości 24 m.
Pojazdy oddane zostaną do użytku już w połowie 2022 roku.
300 x Exqui.City
Dzięki serii Exqui.City, dostępnej w wersjach 18 i 24 metrowych, Van Hool oferuje przyjazny dla środowiska, wydajny i oszczędny miejski transport publiczny. Firma wyprodukowała już ponad 300 szt. tych wyjątkowych konstrukcji, które operują w 17 miastach, głównie w Europie, ale także na Martynice.
Od 2014 roku jeżdżą one także w Malmö - w liczbie 15 sztuk - z napędem hybrydowym. Teraz będzie ich łączne 36 sztuk. W ostatnim czasie sporo się mówi, że także RATP w Paryżu planuje wykorzystać je do linii BRT.
Filip Van Hool, dyrektor generalny Van Hool ta komentuje najnowszy kontralt:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„To zamówienie potwierdza zaufanie Nobiny do Van Hool. To nowy i ważny punkt odniesienia dla Van Hool, który jest niezaprzeczalnym dowodem naszej siły technologicznej. Van Hool jest w pełni zaangażowany w swoją gamę autobusów i autokarów o 100% zerowej emisji. Wierzymy, że różne rozwiązania bezemisyjne, które oferujemy – akumulator, trolejbus i wodór – mogą, w zależności od lokalnych uwarunkowań, stanowić odpowiedź na ekologiczne i zrównoważone inicjatywy podejmowane przez operatorów transportu publicznego na całym świecie. Jako niezależny belgijski producent autobusów i autokarów dostarczyliśmy na całym świecie ok. 1200 pojazdów z napędem elektrycznym."
Autobusowy tramwaj
Exqui.City łączy elastyczność autobusów z wydajnością tramwajów. Pojazdy wyróżniają się futurystycznym designem i wysokim komfortem dzięki klimatyzacji, niskiemu poziomowi hałasu i ciekawemu oświetleniu. Oferują też optymalną dostępność dzięki łatwemu wsiadaniu i wysiadaniu poprzez cztery dwuskrzydłowy drzwi.
Seria zbudowany jest na platformie z wieloma dostępnymi napędami o zerowej emisji: od elektrobusu poprzez trolejbus po wodór.