ZTM Warszawa uruchomi nowe linie. Przez most POW
10 stycznia autobusy miejskie pojadą Mostem Południowym. "Jesteśmy gotowi, jeśli tylko wszystkie elementy infrastruktury zostaną oddane do użytku, my uruchomimy nowe połączenia" - powiedział PAP rzecznik ZTM Tomasz Kunert.
Dzięki temu pasażerowie z Ursynowa zyskają długo wyczekiwane szybkie połączenie z Wilanowem i Wawrem oraz dodatkowe z Dolnym Mokotowem. Pierwsza z linii poprowadzi z Międzylesia na Natolin Płn. Natomiast druga ze Stegien na Ursynów Południowy, czyli do metra Stokłosy.
319 i 263
Infrastruktura, od której zależy uruchomienie nowych linii autobusowych to tunel Południowej Obwodnicy Warszawy i 130-metrowy odcinek ulicy Branickiego, który połączy Wilanów z Ursynowem. Jeśli zostaną oddane do użytku, ruszą dwie nowe linie: 319 i 263.
Pierwsza rozpocznie trasę w okolicach Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu. Autobus pojedzie al. Dzieci Polskich, ul. Żegańską, Patriotów i Przewodową oraz Wałem Miedzeszyńskim. Potem POW do ul. Przyczółkowej. Dalej ul. Branickiego przy Miasteczku Wilanów, przy stacjach metra Imielin i Natolin.
-"W tej chwili trwają prace nad rozkładem. W środę powinien być gotowy" - powiedział PAP Tomasz Kunert.
Druga planowana linia - 263 ma zapewnić połączenie Wilanowa z Ursynowem. Ma kursować spod Pałacu w Wilanowie (pętla Zawady), ulicą Branickiego, na Ursynów Południowy. Połączenie Wilanowa z Ursynowem będzie możliwe dzięki oddaniu do użytku fragmentu ulicy Branickiego.
tunelowe ćwiczenia
Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska. Elementem tej trasy jest tunel POW .
-"Planujemy otwarcie nowego odcinka wraz z tunelem w POW, czyli prawdopodobnie do 20 grudnia" - poinformował w piątek Burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Taką możliwość potwierdziła we wtorek Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału GDDKiA.
Z kolei 15 grudnia w tunelu ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy odbyły się ćwiczenia służb ratowniczych, w których wzięli przedstawiciele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie, Komendy Stołecznej Policji, Pogotowia Ratunkowego oraz GDDKiA. Ćwiczeniom przyglądali się wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł oraz dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA Jarosław Wąsowski.
-"Dzisiejsze ćwiczenia są rzeczywiście ostatnim akcentem przed podjęciem ostatecznych decyzji o dopuszczeniu tunelu do użytkowania. Ale bardzo mocno zwracam uwagę, że ci, którzy zarzucają, że to jest ślamazarność urzędników, że długo się zastanawiamy, nie mają racji. Rzeczywiście sprawdzamy wszystkie możliwe scenariusze" - powiedział podczas ćwiczeń Konstanty Radziwiłł.
-"Ćwiczyliśmy wypadek w postaci zapalenia się autobusu, wybiegania ludzi pod koła z ofiarami śmiertelnymi w efekcie karambolu samochodów, które najeżdżały na ten wypadek. Sprawdzamy, czy wszystkie procedury zadziałają. Po pierwsze te, które zabezpieczają innych użytkowników tunelu, czyli zatrzymanie ruchu. Również wszystkie tablice informujące na drodze S2 daleko poza tunelem, które informują, że tunel jest zamknięty. Przed tunelem zamknęły się rogatki, które uniemożliwiały wjazd następnych samochodów" - tłumaczył wojewoda mazowiecki.
Radziwiłł podkreślił, że po zakończeniu ćwiczeń zostanie przeanalizowane, czy wszystkie procedury zadziałały tak, jak trzeba. "Jeżeli tak będzie, to naprawdę już bardzo niedługo ten tunel będzie można otworzyć" - ocenił.