TRANSEXPO 2021: Fotelowe nowości Steru. Ze stali nierdzewnej i poza miasto [FILM]

infobus
01.12.2021 18:00
Ster nie marnował czasu podczas pandemii. Poznańska firma domknęła strategiczne projekty, takie jak globalna fabryka foteli w Malezji czy nowe, autobusowe siedzenie ze stali nierdzewnej dla Europy.

Spółka zareagowała także na aktualne potrzeby rynku, opracowując antywirusowy system Antimicrobial do pojazdów transportu publicznego. O tych wszystkich nowościach opowiedział nam Piotr Nowak, dyrektor handlowy firmy Ster.

Ze stali nierdzewnej i za miasto

Pierwsza nowość Steru to siedzenie ze stali nierdzewnej, które pierwotnie przeznaczone było do sprzedaży w USA, a teraz znajduje klientów na rynkach francuskim, belgijskim czy skandynawskich. Fotel jest ma już homologację i można spotkać go w pierwszych autobusach na terenie Skandynawii.

-„Wprowadzamy na rynek siedzenie miejskie wykonane w całości ze stali nierdzewnej, wykonane przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii. Dzięki temu ten fotel te ma wagę zbliżoną do tworzywowych siedzeń Ultralight. , a do tego jest dużo bardziej wytrzymały na akty wandalizmu, co doceniają klienci z Włoch czy Anglii , a przede wszystkim z uwagi na jego niepalność – branżą tramwajowa. Do tego dochodzą większe możliwości w zakresie zastosowania wkładek - przejrzystych, kolorowych czy tworzywowe, stąd spore zainteresowanie tym produktem ze strony Francji, Belgii i rynków hiszpańskojęzyczne.

Kolejna nowość to siedzenie międzymiastowe, z 2- lub 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa do autobusów miejskich i międzymiastowych. Ten produkt jest w trakcie rynkowego wdrożenia.

Ozonem w wirusa

Ponadto firma opracowała system filtracji Antimicrobial, który m.in. testowało MPK Poznań w autobusie Solaris Urbino 12 oraz w tramwaju Solaris Tramino. W trakcie jazdy urządzenie filtruje powietrze usuwając wirusy, bakterie, alergeny, grzyby, roztocza i kurz, a gdy pojazd nie jest użytkowany (nocą) – dezynfekują jego wnętrze ozonem.

Urządzenia przypominają prostokątne pudełka zamontowane pod sufitem pojazdu. Choć wyglądają niepozornie, stanowią system aktywnej poprawy czystości mikrobiologicznej, separacji alergenów i smogu w środkach komunikacji publicznej Antimicrobial+.

-„W trakcie jazdy urządzenia filtrują powietrze za pomocą układów filtracyjnych HEPA14 separując wirusy, bakterie, alergeny, grzyby, roztocza i kurz. Kiedy pojazd jest w ruchu wymiana powietrza następuje w nim co kilkanaście minut. Skuteczność filtrów HEPA 14 w „wyłapywaniu” cząstek wielkości koronawirusa SARS-CoV-2 wynosi co najmniej 99,99 proc. Dodatkowo, kiedy tylko jest to technicznie możliwe, czyli gdy pojazd nie jest użytkowany, urządzenia dezynfekują pojazdy ozonem, który skutecznie usuwa nagromadzone wirusy, bakterie i alergeny z powierzchni filtrów separujących powietrze. Jest to pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na rynku. Tego typu urządzenia już jeżdżą w kilku przedsiębiorstwach miejskich w Polsce. Czekamy na opinie klientów i badania” – powiedział nam Piotr Nowak.

Reszta szczegółów na filmie ze stoiska Steru na targach Transexpo: