Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PoCOVIDowa rzeczywistość w niemieckim transporcie autobusowym

infobus
28.10.2021 12:00
Pandemia COVID-19 znacząco odbiła się na niemieckim transporcie autobusowym. W związku ze skutkami pandemii koronarwirusa liczba pasażerów regularnych połączeń autobusowych spadła w Niemczech o około 70 % do prawie 6,5 mln pasażerów w 2020 roku.

POŁĄCZENIA KRAJOWE RÓWNIEŻ Z DUŻYM SPADKIEM

Z prawie 6,5 mln pasażerów przewożonych autobusami dalekobieżnymi w 2020 roku, ruch krajowy stanowił 4,8 mln pasażerów, co oznacza spadek o 69 % w porównaniu z rokiem sprzed epidemii COVID-19. Z kolei ruch transgraniczny to 1,7 mln pasażerów – czyli spadek o 74 % w porównaniu z rokiem 2019. Zgodnie z konkluzją Federalnego Urzędu Statystycznego (Destatis), który opublikował te dane, większe spadki w ruchu transgranicznym będą prawdopodobnie spowodowane m.in. ostrzeżeniami dotyczącymi podróży i zamknięciami granic.

SPADEK PRACY PRZEWOZOWEJ

W porównaniu z rokiem przedkryzysowym, tj. 2019, praca przewozowa również spadła o 70 % do prawie 1,9 mld pasażerokilometrów. Tutaj również ruch krajowy odnotował spadek o 68 %, ale nie został tak mocno dotknięty deficytem, jak transgraniczny ruch autobusów dalekobieżnych, który odnotował spadek o 73 %.

Średni wskaźnik obłożenia autobusem dalekobieżnym wyniósł 44 % w 2020 roku, a więc znacznie poniżej poziomu 54 % z poprzedniego roku.