Solaris wygrywa elektryczny kontrakt z Lucerny i Zug
Sześć autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric trafi do szwajcarskich przewoźników Verkehrsbetriebe Luzern AG (VBL Luzern) i Zugerland Verkehrsbetriebe AG (ZVB Zug).
Dostawy zaplanowane są na październik 2021 roku.
Cztery kantony
Solaris podpisał umowę ramową z grupą zakupową złożoną z czterech szwajcarskich miast: Zug (Zugerland Verkehrsbetriebe AG), Luzern (Verkehrsbetriebe Luzern AG), Schwyz (Auto AG Schwyz) i Thun (STI Bus AG), na podstawie której VBL Luzern i ZVB Zug zamówili po trzy bezemisyjne Urbino 12 electric. Sześć e-busów zostanie dostarczonych do Szwajcarii w październiku 2021 roku. Pojazdy będą jeździć na liniach w Lucernie, mieście położonym na zachodnim brzegu Jeziora Czterech Kantonów oraz w Zug, leżącym na wschodnim brzegu Jeziora Zug. To jeden z najbardziej malowniczych i najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Szwajcarii.
-„Niezwykle się cieszę, że bierzemy udział w procesie włączania bezemisyjnych pojazdów do sieci lokalnego transportu miejskiego w miastach Luzern oraz Zug. Warto przypomnieć, że w 2018 roku te szwajcarskie miasta miały okazję przekonać się o zaletach naszych bezemisyjnych autobusów podczas testów Urbino 12 electric. Pojazd był przez kilka tygodni sprawdzany w regularnym ruchu pasażerskim, a już za kilka miesięcy sześć egzemplarzy tego modelu zostanie na stałe włączonych do tamtejszej floty”, powiedział Petros Spinaris, członek zarządu Solaris Bus & Coach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pod maską
Jednostką napędową Solarisów Urbino 12 electric będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami. Wszystkie zamówione autobusy zostaną wyposażone w nowoczesne baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności blisko 400 kWh, pozwalającej na pokonywanie długich odcinków bez konieczności ładowania na mieście. Ładowanie e-busów ma odbywać się na zajezdni, za pomocą ładowarek stacjonarnych. O komfort termiczny pasażerów zadba nowoczesna klimatyzacja z pompą ciepła.
Przewoźnik VBL Luzern wybrał również rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowcy, który będzie korzystał z walorów kabiny typu półzamkniętego. Taka konstrukcja nie tylko zwiększa komfort pracy kierowcy, ale również zapewnia oddzielną wentylację i klimatyzację, minimalizując tym samym możliwość cyrkulacji powietrza z przestrzeni pasażerskiej, co jest wyjątkowo ważne w okresie pandemii. W autobusie zostanie również zamontowany system monitorwania pojazdu.
Solaris jest pierwszym producentem, którego autobus elektryczny testowany był w Szwajcarii. Już w październiku 2012 roku Solaris Urbino 8,9 LE electric woził pasażerów w Lucernie. Bezemisyjne lub niskoemisyjne pojazdy Solaris jeżdżą w La-Chaux-de-Fonds, Lenzburgu oraz w Winterthur. Odbiorcą pierwszego elektrycznego Solarisa Urbino 8,9 LE w Szwajcarii było z kolei miasto St. Gallen.