Postbus myśli o wodorowych autobusach. I testuje Solarisa
Solaris Urbino 12 hydrogen ponownie w Austrii. Po wiedeńskich testach teraz wielkopolski producent rozpoczął prezentację swojego wodorowego autobusu w regionie Karyntii.
21 maja, podczas konferencji zorganizowanej w Villach, o planach zakupu autobusów wodorowych opowiadali m.in. reprezentanci Landu Karyntia, a także największy austriacki przewoźnik ÖBB Postbus, który teraz rozpocznie drogowe testy pojazdu.
do końca maja
W dniach 20-21 maja w austriackiej miejscowości Villach odbyła się konferencja firmy Solaris, mająca na celu prezentację autobusu wodorowego marki. Spotkanie, współorganizowane z lokalnym przedstawicielstwem spółki – Solaris Austria – było symbolicznym otwarciem cyklu testów tego modelu wśród austriackich przewoźników miejskich. Próbne jazdy wodorowego Urbino będą trwały do końca maja.
-„Cieszę się, że po raz kolejny możemy zaprezentować w Austrii nasz autobus wodorowy, który pozwoli bezpośrednio przekonać się o zaletach tego napędu. Ta technologia daje świetne możliwości operacyjne – liczę na to, że testy autobusu wodorowego w Karyntii jeszcze bardziej przybliżą naszym klientom modele napędzane energią z wodoru i zachęcą do uzupełnienia ofert przewozowych o pojazdy tego typu – przekonywała Anna Mejer, dyrektor generalny Solaris Austria.
Obecni na konferencji przedstawiciele lokalnych zakładów komunikacji prezentowali plany związane z rozwojem floty w najbliższych latach.
„Na drodze do przyjaznej klimatowi i bezemisyjnej przyszłości potrzebne są zarówno zmiany w zachowaniach komunikacyjnych, jak i nowe technologie napędowe. Niezwykle ważnym elementem działalności Postbus, jako największego przedsiębiorstwa autobusowego w Austrii, jest testowanie alternatywnych technologii napędowych wykorzystujących na przykład wodór czy też energię elektryczną. W naszej flocie mamy już kilka autobusów elektrycznych. Cieszymy się, że Solaris wyraźnie postawił na alternatywne technologie napędowe i mamy nadzieję, że producenci autobusów już niedługo podążą za jego przykładem. Postbus jest gotowy na wiele bezemisyjnych autobusów na austriackich drogach” – powiedziała Sylwia Kaupa-Götzl, prezes ÖBB Postbus.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
H2 Carinthia
Planowanym zakupom wodorowym w Austrii poświęcony został cały drugi dzień wydarzenia, podczas którego przedstawiciele władz regionu Karyntia zaprezentowali szczegóły projektu „H2 Carinthia”. Jego celem jest stworzenie modelowego regionu wodorowego przy wykorzystaniu energii pochodzącej z wodoru w transporcie publicznym i przemyśle. Program zakłada także budowę stacji tankowania wodorem. List intencyjny w tej sprawie podpisali już mi.in. najwięksi austriaccy przewoźnicy, władze miejskie i dostawcy energii.
-„Przyszłość mobilności będzie w coraz większym stopniu kształtowana przez miks technologii napędowych. Dla austriackiej Karyntii zielony wodór to ważny element procesu dekarbonizacji branży i transportu oraz obniżenia ich emisyjności. Dlatego też pracujemy nad strategią wodorową, aby Karyntia stała się pionierem w wykorzystywaniu wodoru. Zwłaszcza w obszarze mobilności, w transporcie ciężkim i na dłuższych trasach wodór jako źródło napędu oferuje więcej korzyści w porównaniu do autobusów elektrycznych, na przykład dużo większy zasięg, przede wszystkim zaś jest bardziej energooszczędny niż paliwo kopalne. Napęd wodorowy w Karyntii ma więc wielki potencjał, aby przyczynić się do rozwoju neutralnego dla klimatu transportu autobusowego oraz osiągnięcia celów klimatycznych. Jestem przekonany, że napęd wodorowy sprawdzi się w codziennej eksploatacji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w 2022 roku zostanie w Karyntii zbudowana stacja tankowania wodorem, a rok później pierwsze autobusy będą mogły zostać włączone do regularnego ruchu” – Sebastian Schuschnig, członek rządu kraju związkowego odpowiedzialny za gospodarkę i mobilność.
Na zdjęciu (od lewej): Anna Mejer (Dyrektor Generalny Solaris Austria), Martin Gruber (Członek Rady Kraju Związkowego Kärnten), Sylwia Kaupa-Götzl (Prezes ÖBB Postbus).