Wiener Linien wierne Citaro. Ponad 400 autobusów do 2027 r.
Firma Wiener Linien chce w przyszłości polegać na autobusach Mercedes-Benz Ciataro i serwisowej obsłudze EvoBus Austria.
Aktualnie firma w użyciu ma prawie całą gamę pojazdu Citaro, a jej tabor składa się w 100 procentach z autobusów marki Mercedes-Benz.
Siedem lat
Od złożenia pierwszego zamówienia Wiener Linien na autobusy Mercedes-Benz Citaro minęło już siedem lat. Teraz niemiecka marka po raz kolejny zwyciężyła w przetargu przewoźnika – tym razem chodziło o zakup ponad 400 autobusów między 2022 a 2027 rokiem.
Przyszłościowe zamówienie wiedeńskiego przewoźnika publicznego obejmuje różne gabaryty Citaro. Na liście mamy:
- 78 autobusów solo o długości 12 m;
- 225 autobusów przegubowych o długości 18 m;
- 57 autobusów CapaCity o długości 19,7 m.
Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w drzwi przesuwne, które optymalizują przepływ pasażerów na przystankach autobusowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bo liczy się serwis
Autobusy Wiener Linien pokonują dziennie dystans ponad 100 000 km, co stanowi dystans 2,5 raza dookoła świata.
Przy takich przebiegach liczy się sprawny serwis, który we Wiedniu EvoBus Austria z centrum serwisowym w Neudorf. Zaawansowany system logistyki, że dostawy części zamiennych do warsztatów Wiener Linien docierają punktualnie co do minuty.
Ponadto siedmiu mechaników, częściowo na nocnej zmianie, stale pomaga pracownikom Wiener Linien w pracach serwisowych, a także w kontrolach technicznych pojazdów. Cel jest jasny: zapewnić maksymalną dostępność pojazdów dla jednego z najlepszych systemów transportu publicznego na świecie.
Od lewej : Dirk Schmelzer, CEO EvoBus Austria GmbH i Günter Steinbauer, CEO Wiener Linien GmbH & Co KG